1990'lI yıllarda imajı hayli yüksek bir Türk markasıydı Sarelle-Tadelle Orta Asya ve Kafkasya bölgelerinde iş gereği sık sık seyahat ettiğimiz bu ülkelerdeki Sagra-Special noktalarında Sagra'nın o hoş musluğundan ürün almak için kuyruk oluşturmuş insanları görünce göğsümüz kabarıyordu. Bir Türkiye markasının dış pazarlarda kendine bu kadar güzel yer bulması keyif veriyordu bizlere.
Ama bir şeyler olmuştu bir kaç yıl içinde.
O eski Sagra yoktu ortalarda!
Artik bu ülkelerde Sagra ürünleri merdiven altlarında üretiliyor ve Sarelle-Tadelle etiketi ile pazara sürülüyordu. Aslı ile uzaktan yakından ilgisi olmayan bu ürünler bir müddet sonra kullanıcıları tarafından terk ediliyor ve doğal olarak merdiven altı üreticilerle birlikte ardında asıl ürünlerin tadı ama kopyalarının kötü imajı ile tarih oluyordu.
Bugünlerde Sagra son bir yıldır  yeni sahiplerinin elinde yeniden eski günlerine kavuşabilmenin gayretini sergilerken önemli yolda kat ediyor.

Yeni sahipler Türkiye'nin önemli ilaç üreticilerinden biri. İlk pazar hamlelerinde, ilaçtan gelen alışkanlıkla olsa gerek yanlış bir fiyat politikası uygulasalar da sonradan bunu düzelttiklerini görüyoruz.
Şirketin yeniden Orta Asya, Kafkasya ve Rusya pazarlarında hak ettiği yeri alacağını ümit ediyoruz.                                
Yeter ki üretimde yakalanan kalite standardı dağıtım organizasyonlarında da yakalanabilinsin.
Yeni Sagra'nın başarısının Karadeniz Bölgesi’nde yeni dalgalar yaratacağından eminiz.
Bunun için zemin son derece uygundur. Teşvikler ve yüksek katma değerli ürün üretme ve yurt dışına pazarlama konusunda bugüne kadar olmayan ölçülerde destek politikaları, Türk girişimcisi için önemli avantajlar sağlamaktadır. Bölgede 20 tane Sagra gibi üretim tesisinin oluştuğunu düşünelim. Bu;
-En az 2000 tane, üretim tesisleri için vasıflı-vasıfsız teknik eleman istihdamı demektir
-En az 2000 tane, yurt içi ve yurt dışı satış ve dağıtım organizasyonu için vasıflı-vasıfsız eleman istihdamı demektir.
-Fındık ürününü hammadde ve yarı mamul madde halinde yurt dışına transfer ederek gelir elde etmekte olan Karadeniz halkının bu gelirini bir kaç kat artırması demektir.

-Karadeniz Bölgesinin yurt dışı pazarlarda üreticisiyle, satıcısıyla söz sahibi olması demektir.
Bu nedenle Yeni Sagra, Karadeniz Bölgesi için ve Türkiye için çok önemli bir değerdir. Onun başarısı Karadeniz’in başarısıdır, Türkiye'nin başarısıdır. Kutlamak ve başarılarının artarak devam etmesini dilemek gerekir. Biz de buradan onu yapmak istedik bugün.

Teşekkürler Yeni Sagra!