o yar gelir

bazı insanlar istese de kötü olamazlar

sanat adına gerek icra ettikleri rol gereği

ve de gerekse yaşadıkları toplum içerisinde

yansıtırlar insanlıklarını ayna gibi dış yüzeylerine

bunlardan iki kişilik var ki doyulmaz tadına

birisi her babacan rolün adamı 'hulusi kentmen'

diğeri de güldürürken düşündüren 'kemal sunal'

*

hulusi kentmen babacan komiser rolünde elleri arkasında

mezarlıktan geçmektedir

bi bakar ki adamın biri mezarlıkta hem türkü çığırmakta

hem de mezar eşelemekte

ne yapıyorsun burada be adam! diye seslenir:

kemal sunal'da o filme yansıtılan mütevazi kişiliğiyle mezarını kazdığını söyler

sonrasında ise;

elinde kazma kendi mezarını kazarken mırıldandığı

‘o yar gelir’ türküsü unutulur mu hiç

*

her ne kadar ruhi su ustanın bitlis yöresine ait olan bu türküyü bugünkü notalarıyla bestelemiş olsa da o’nun sesi kadar da ‘sadık gürbüz’ ustanın sesinden de çok güzeldir

ancak gene de ‘tuncel kurtiz’ ustanın da sesini es geçmemek gerekir

o’nun sesiyle de muhteşem ötesidir

şimdilerde bu türküyü kim çığırırsa onu dinliyorum

çünkü ben de zamandan kaçamıyorum

o yar gelir

o yar gelir yazıya da bana gül olur

yüzün görsem tutulur dilim lal olur

aşka düşen divane gezer del olur

evlerine vara gele de usandım

el kızını ben kendime yar sandım

yüreğime hançer de vurdu gül sandım

mezarımı derin de kazın dar olsun

altı lale üstü de çimen bağ olsun

ben ölürsem sevdiceğim sağ olsun

bitlis yöresi: derleyen notalayan ruhi su