Trabzon’un  en büyük merkez coğrafi köy ve beldesi iken  en büyük  merkez mahallesi olan ve Ortahisar Belediyesi’ne bağlanan; aynı zamanda Büyükşehir statüsüne tabi olan Akyazı’nın güzergâhlarında sadece  stad projesi yok.
Ana  ve ara olmak üzere dört büyük tüneli var.
Parçalarının ağızlarıyla 10 adet  tünel girişi ve çıkışı var.
Hepsi de Akyazı’nın batısından Yıldızlı deresi  yakasından giriyor ve  Beşirli deresi Aygören vadisinden çıkıyor..
Yani bundan sonra Trabzon’un en stratejik yeri AKYAZI’dır.
Çünkü:
Stad projesi tünellerle, hatta otogar ve  koskoca  yeni Beşirli Çınaraltı Eyüboğulları Camii ünitesiyle  ve de yeniden yapılacak olan Akyazı-Beşirli kayıkçı limanıyla bütünleşince her hafta  kırk beş bin seyircinin toplanacağı Akyazı sahili daha da stratejik bir hal alacaktır.
Tünel ağızları, dev taş duvar ve betonarme köprüleri dört bin nüfuslu Akyazı’yı çok kısa zamanda İstanbul Bakırköy ve Yeşilköy yoğunluğuna kavuşturacaktır.
Çünkü; bu tüneller Trabzon’un İpekyolu tünelleridir.
Ordu tünellerinden çok daha önemlidir.
Ordu tünelleriyle sadece Trabzon Samsun yolu kısalmıştır
FAKAT, AKYAZI TÜNELLERİ PEKİN İLE ROMA’YI TRABZON’DA BİRBİRİNE BAĞLAYACAKTIR.
Acaba kaç kişi farkındadır?
Acaba bu tünellerin vadilerinde  ve çevresinde her  maçta  toplanacak  20-30  bin hatta daha fazla  kişi için acaba  turistik tesisler yapılma düşüncesi var mıdır?
Nerede ise 7-8 yıl olacak  bir türlü tamamlanamayan, son bir yılda hızla bitirilmeye çalışılan  stat ile birlikte  tünellerin  içinden  geçecek sahil yolu yanına  ne yazık ki bir Cumhuriyet treni demir yolu bile kurulması hayal gibi durmaktadır..
Onun da Hopa Ticaret ve Sanayi Odası’nın kontrolüne geçtiği Trabzon basınında topluma duyurulmuştur..
Peki  tarihte bütün dünyada tanınan Trabzon Ticaret ve Sanayi Odamız nerede?
Trabzon’un bütün ilçe hudutları alt ve üst geçitlerle dolduğu gibi Akyazı’ya stat projesi yanına  mutlaka en modern şekilde bir  üst geçit  veya alt geçit yapılmalıdır.. Akyazılılar sahile iniş noktalarında bugünden  köşe kapmaca oynamaktadırlar.
Çünkü; halk halâ Bölge Trafik’teki Karayolları göbeğinden otobüsleri ve otomobilleriyle geri döndürülmektedirler.
Halk otobüslerinde halkın israf ettiği zaman ve para kaybından yetkililerin haberi var mı? Gerçekte devlet için Akyazı o kadar önemli ki asfalttan yukarısı yine Jandarma kontrolüne bırakılmış, proje  sahası polise bırakılmıştır.
Yeni ikinci kaymakamlık söylentileri doğru çıkarsa ikinci kaymakamlık asıl Akyazı’ya yakışır düşüncesindeyim. Ortahisar Belediye Başkanı Sn. Metin Genç de bunun farkındadır.
Altmış beş yeni Ortahisar mahallesinin sorununu  çözmek kolay olmamaktadır.
Neyse bunu da hadi geçelim.. Akyazı Stad Projesi’ni hazırlayanlar  bu stat sahasına  dört Akyazı deresinin suyunun aktığını niçin düşünmediler?
Bu kış yağmurlarında stat sahasının Akyazı sularıyla  gölleşmesini gördünüz mü? Dahası var.
Bunları önlemek için projenin Güneyinde doğudan batıya projeye bir su kanalı konulmuş, fotoğrafı her tarafa asılmıştı. Bu kanal nedense sonradan kapatıldı. Bu hataları düzeltmeden Akyazı Tünelleri ve Stat projesi, Akyazı’yı ve de Trabzon’u temsil edebilecek mi? Türkiye’ e on beş aded civarında AKYAZI var.
Acaba Trabzon Akyazı bunların yanında ne durumdadır?