Yaklaşık yüz elli senedir Doğu Karadeniz Bölgesi için bir demiryolu ve tren şovmenliği yapılıyor. Fakat, en kötüsü son elli sene, hele hele son on senedir yapılanıdır..
Neymiş efendim, Doğu Karadeniz halkı, başta Trabzonlular Erzincan’a çıkıp oradan trenle demiryolundan Ankara’ya gidecekmiş..
Bu zulüm ve gaflet niye?
Önce Japonlara söylendi.
Şimdi son bir haftadır Çin projesi teklifi Trabzon gazetelerinde yer aldı.. Yahu bu Doğu Karadeniz Trabzon Demiryolu yapılsın, yaptırılsın da kim yaparsa yapsın..
Çin projesi de güzel..
Fakat, üzüntü verici olan Doğu Karadeniz Trabzon Demiryolu’nun sadece Trabzon’dan bir hatla Erzincan’a bağlanması.
Yani Erzincan’a çıkacağız, oradan Ankara taraflarına gideceğiz..
Kulağı kafa arkasından dolaştırmanın politikası...
Bu politika yanlış..
Sakat, bozuk ve art niyetlidir.
İlme ve tarihe aykırıdır.
Ekonomiye de medeniyete de, devletçiliğe de, tekniğe de, halkın ihtiyaçlarına da, kalkınmaya da aykırı..
Trabzon Demiryolu ve tren projesinin en güzeli Osmanlı ve Atatürk devrinden yapılmış olarak duruyor. Atatürk’ün Trabzon Nutku’ndaki demiryolu vasiyeti neden resmen okunmuyor? 
TBMM’ye gidip asıl Trabzon Demiryolu ve tren projesi neden alınıp uygulanmıyor? Trabzon milletvekilleri de uyuyor mu, yoksa tarih mi bilmiyorlar?
Atatürk 15 Eylül 1924’te Trabzon’a gelip demiryolu nutkunu verdikten bir hafta sonra gümüş kazma ile temelini atıp sağlığında Çarşamba’ya kadar getirdiği demiryolunu iki sene önce kim söktü, kimler söktürdü?
Atatürk’ün eski Trabzon İpekyolu’na göre projesini yaptırdığı, Hasan Saka ve İnönü’ye bıraktığı Samsun’dan Erzurum ve Erzincan’a giden güzergâh neden yapılmıyor?
Doğu Karadeniz neden demiryolsuz bırakılıyor?
İyi ya yeni yapılan Ordu-Giresun hava ve deniz limanlarına da yolcular ve nakliye trenle gelecek.
Atıl hale gelen Trabzon Limanı da demiryoluyla aktif hale gelecek..
Halk gemi sesi duymuyor.
Bari tren sesi duyar.
Cumhuriyet treni bile halâ Doğu Karadeniz’e ve Trabzon’a gelmedi.
Lâfta Cumhuriyet papağanlığından da, Atatürkçülük papağanlığından da usandık. Yani bize bir Atatürk lâzım. Bak o zaman bu yol nasıl olur.. Trabzon’dan Hopa’ya da ayrıca yapılsın, Batum’dan Orta Asya Türkî Cumhuriyetlerine de gitsin..
Usandık..
Aklın yolu birdir..
Güzergah bellidir..
Yapınız da görelim..
Çin veya Japonya bunu hemen yapar..
Fakat, Trabzon eski İpekyolu’nun iptal edilmesiyle, Ümit Burnu ve Süveyş Kanalı yollarının açılmasıyla Trabzon ticaretinin de başka taraflara kaydırılmasıyla fakirleşmiştir.
Şimdi Trabzon ve Doğu Karadeniz’i kalkındırmanın asıl çaresi yine İpek yolunu Roma’dan İstanbul’a, Ankara’ya, Samsun’a, Trabzon’a getirerek Çin’e uzatmakla mümkündür.
İşte Mustafa Kemal Atatürk projesi budur.
Çare de budur.
Bu olmadıkça Trabzon’a asla sanayi de, zenginlik de, iş de, kalkınma da gelmeyecektir.
Herkes inşaat taşçılığı ile ömür dolduracaktır.
Trabzon’a eski molozdaki turistik ve ticarî Roma Limanı da bu demiryolu yapılınca yapılmalıdır.
Çünkü:
İpekyolu Roma’dan Çin’e giderken Trabzon’dan geçer. Bu nedenle araştırmacı bir yazar olarak Trabzon’daki tarihe aykırı bu cüz’i ve yarım demiryolu şovmenliklerini kınıyorum.
Herkesi tarihte geçerli olan Roma- Samsun-Trabzon-Batum, Trabzon Erzurum-Erzincan ve Pekin Demiryolu’nu yapmaya çağırıyorum.
Aksi halde Trabzon’daki bu sürünüş devam edecektir.
Trabzon’a çok bakanlar, başbakanlar, cumhurbaşkanları gelip gitti, hep konuşuldu ama tren bir türlü gelmedi.