Egitime ferdi açıdan bakacak olursak, fertlerin doğuştan getirdiği fikri ve tabii kabiliyetlerin gelişmesi ile şahsiyetlerini kazanmak bu şahsiyetin cemiyete intibak ile Müsbet istikamette kullanılması temin etmektir.
Eğitime içtimai yönden bakacak olursak, onun insan şahsiyetinin zümreleşme badiresi içinde, zümrenin canlılığına uygun bir şekilde çerçevelenmesi ve yönlendirilmesi olduğunu söyleyebiliriz. Fertleri eğiterek şahsiyet kazanması onun ferdiyetinden ve ferdiyetçilikten kurtulması, sosyalleşme ve sosyal hayatla cemiyetin hayrına olarak şahsiyetin kabul edilmesi gerekir.
Cemiyet düzenli bir topluluk olsa da onun düzenliğini arttıracak ve ortadan kaldıracak değişmeler her an olma ihtimali yüksektir. Bu gelişmelerin hızının asrımızda daha da arttığı, hatta günümüz toplumlarında bugüne kadar eşine rastlanmayan bir hıza ulaştığı müşahede edilmektedir.
Asrımız başından beri,dünya ve orta doğuda,harpler,bunların doğurduğu tahribatlar,iktisadi,ticari ve sınai hayatın uğradığı tahribatlar,modern cemiyetlerde hem yapı değişikliğine hem de içtimai hareketliliğe yol açmıştır.
Böyle köklü ve derin değişmelerin cemiyet hayatında çatışmalara, huzursuzluklara, yer yüzündeki coğrafyaların değişmelerine,devletlerin bölünmelerine,bozulma ve dağılmalara yol açtığı' da bir hakikattir. Dolayısıyla, fertlerde ve zümrelerde cemiyete bağlılığın azalması,neme-lazımcılık muteber nizama itikatsızlığın artması,bağların kopması neticesini doğurduğu ve ferdiyetçiliğin, bencilliğin,hakimiyeti bariz bir şekilde görülür.
Böyle cemiyetlerde istikrarı sağlayabilmek için,toplumlara İslam'ın emirlerinin çok önemli olduğunu ve onlara titizlikle uyulmasını,fertlere vatanına,milletine,bayrağına sahip çıkmasını telkin edip,yaşatarak istikrar korunur.
Aksi taktirde inançlar ve kriterler, toplumlara verilmediği durumlarda istikrarı kazanmaları mümkün değildir. İstikrarsızlık ve huzursuzluk, evvela aileleri,sonra aile fertlerini,bilhassa hayat tecrübesi olmayan, hadiselere direnç gücü çok az olan gençleri,öncelikle tesir altına alır. Bu tecrübesizlikten ötürü, gençleri buhranlara ve isyanlar hareketliliğe sürükler. Burada ki cemiyet ve fertleri, bilhassa gençler arasında kuvvetli bağları kuracak ve kuvvetlendirecek,orada ki değişme farklarını ve bunların karşılıklı tesirinden dolayı,doğacak sarsıntıları hafif hasarla atlatmaya vesile olacak olan kuvvet İslam inancıdır ayrıca bu paralel de eğitim ve öğretim sistemidir.