Trabzon'da en büyük sorun ne diye sorsak, tahminin çoğunlukla trafik sorunu ilk sırada olacaktır. Evet 5 bin yıllık tarihi geçmişe sahip Trabzon’da şehir içi trafiği artık arap saçına dönmüş durumda. Şehir merkezinde bulunan ana caddeler artık bu yoğun trafiği kaldırmıyor.
Yavuz Selim Bulvarı ( Tanjant yolu) ve Kuzey Çevre Yolu'nda bile günün belirli aralıklarında ve belirli kesimlerinde trafik adeta içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
Ve bu hafta başı yeni eğitim öğretim yılı da başlayınca vay trafiğin haline.
Çile mi ne çile!..
Artık, şu iyi biliniyor, ne yerel yönetimlerin ne de Emniyet Trafik Müdürlüğü’nün aldığı tedbirler bir fayda etmiyor.
Gün geçtikçe artan araç sayısı alınan tedbirlerin yavaş yavaş ortadan kalmasına neden oluyor.
Artık yeni alternatifleri düşünmenin zamanı geldi de geçiyor.
En iyi çözüm raylı sistem!..
Trabzon yıllardır bunu konuştu.
Hafif raylı sistemin yapılmasını vatandaş da istedi.
Ama fizibil olmadığı için rafa kaldırıldı.
Rakamlar dile getirildi, bu rakamlarda olmaz dendi ve yıllar geçti.
Ama Trabzon şehir içi ulaşımın geldiği son nokta ise ortada.
Hatırlatalım son bilgiye göre hafif raylı sistemde saatde taşınması gereken yolcu sayısı17 binden 10 bin kişiye düştü.
Bu rakamı Trabzon rahatlıkla kaldırır.
Hafif raylı sistemde bir tık daha öteye çıkmak zorundayız.
Büyükşehir olan Trabzon'da hafif raylı sistemi Beşikdüzü ile Of ilçeleri arasında düşünmeliyiz.
Kademli olarak hayata geçirilebilir.
İlk etapta Yomra-Ortahisar-Akçaabat arası yapılabilir.
Yapılmaması için hiçbir neden yok..
Kaynak mı ?
Kaynak AB fonlarındanda karşılanabilir, Samsundaki hafif raylı sistem bu kaynak ile yapıldı.
Başka bir kaynak da, hani bugünlerde AK Parti Trabzon Milletvekili Süleyman Soylu’nun tarih verdiği Şehir Hastanesi’nin yapımına harcanacak olan para hafif raylı sistemin bir bölümüne harcanabilir.
Çünkü bu şehrin önceliği trafik karmaşasını ortadan kaldırmaktır.
Trafik karmaşası yaşandığı şehirde şehir hastanesi olsa ne olacak:
Oraya gidecek rahat yolunuz yok ki!.
Şehir hastanesi ve yapılması düşünülen yer ile ilgili olarak bir anket çalışması yapılabilir. Çok geç kalındığını düşünmüyorum.
Bence Trabzon’da şehir hastanesi yerine hafif raylı sistem ön planda, gündemde olmalı.
Acil ihtiyaç bu..
Siyasiler bu konuda çalışmalar yapmalı, hafif raylı sistemin bitirileceği tarihi vermeliler.
Seçim öncesi de tam zamanı..
Bu arada yapımı devam Kanuni Bulvarı’nı unutmayalım. Evet Trabzon trafiğine rahatlama getirecektir kuşkusuz ama Kanuni Bulvarı yapılıyor diye hafif raylı sisteme gerek yok düşüncesinde olmak son derece yanlış olacaktır..
Ayrıca hafif raylı sistemin hayat geçirilmesi durumunda marka hedefi konan Trabzon'un imajına bu büyük katkı ağlayacaktır.
Marka şehir olmanın en önemli ayaklarından biri trafik sorunu olmayan bir şehirdir..
O nedenle hafif raylı sistem Trabzon'un olmazsa olmazı olmalıdır.