Milli Eğitim Bakanlığı ülkemizin geleceği olan gençlerimizin yetiştirilmesi için eğitim öğretim faaliyetlerini eğitim çalışanlarıyla yürütmektedir. Hali hazırda resmi okullarda bir milyon öğretmen, 80 bin öğretmen dışı personel görev yapmaktadır.
Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından eğitim öğretimin sürdürülmesi için çeşitli önlemler alınması gerekmiştir. Okulların uygun koşullar sağlandığı andan itibaren bir an önce eğitim öğretime açılması doğru bir tavır olmuştur. Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin kesintiye uğramasının yanı sıra çocuklarımızın psikolojik rehabilite süreçlerinde de okullarımızın büyük katkısı olacaktır. Okulların açık olmasının sadece çocuklarımızın değil toplumun psikolojisinin iyileşmesine de katkı sağlayacaktır.
Öğretmenlerimiz, çocuklarımızın psikolojik rehabilitasyon sürecindeki en etkin unsurdur. Ancak kendi psikolojisini düzeltememiş, hala fiziksel ya da ruhsal olarak eğitim öğretim hizmetini yürütebilecek durumda olmayan bir öğretmenimizin çocuklarımıza bu anlamda bir katkısı olamaz. Dolayısıyla bu durumdaki eğitim çalışanlarına, herhangi başka bir şart sunmadan depremi yaşamış olmaları mazeret olarak kabul edilerek istedikleri bölgelere tayinlerinin yapılması gerekmektedir.
Üniversitelerimiz uzaktan eğitime yönelik büyük bir altyapıları vardı. Ancak hiçbir zaman uzaktan eğitim yüz yüze eğitimin ortaya çıkaracağı boşluğu doldurma yetmeyecektir. Dolayısıyla devletimiz hızlı şekilde depremden etkilenen vatandaşlarımızın barınma sorununu çözecek ilave tedbirleri alıp, eğitim öğretim yılı bitmeden üniversitelerimizin tekrar yüz yüze eğitime geçmesini sağlamalıdır.
Şubat ayında açıklanması gereken MEB öğretmen atama takvimi depremler nedeniyle duyurulamamıştır. Ülkemizde deprem felaketi yaşanmış olsa da bir an önce yaralarımızı sarıp normalleşmeliyiz. Her bakanlığa düşen sorumluluk, bir an önce uygulayacakları yol haritalarını ortaya koymaktır. Milli Eğitim Bakanlığına düşen sorumluluklardan biri de yeni öğretmen ve öğretmen dışı personel alınımı yapmaktır.
Ülkemizde zaten öğretmen ihtiyacı yıllardır var. Şu anda MEB bünyesinde yaklaşık 80 bin ücretli öğretmen çalışmaktadır. Bu 80 bin noktada acil öğretmen ihtiyacı var demektir. Ayrıca 11 ilimizdeki deprem felaketinden dolayı yeni ilave öğretmen ihtiyaç olmuştur. Çünkü öğretmenlerimizin bazılarını enkaz altında kaybettik, bazıları yakınlarını kaybetti, bazıları hastanelerde yaralı durumdadır. Bir kısım öğretmenlerimiz de bu travmadan dolayı fiziksel ve ruhsal olarak görevlerini en azından şu anda ifa edemeyecek durumdadır. Bu durumlar göz önüne alındığında yeni ilave öğretmen ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bir an önce MEB yeni öğretmen atama takvimi ve öğretmen dışı personel alım takvimi yayınlamalıdır.
Yaşanılan deprem felaketinin yaralarını sarmak ancak eğitim öğretimle gerçekleşebilecektir. Milli Eğitim Bakanlığı eğitim öğretimin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için 100 bin yeni öğretmen ataması yapmalıdır. Ayrıca 30 bin öğretmen dışı personel alınımı da gerçekleştirmelidir.