Şehrimizde demiryolu tartışmaları yeniden alevlendi. Erzincan-Trabzon demiryoluyla ilgili güzergah tartışmaları yapılmaya başlandı. Demiryolunun bir ayağının da Of-Çaykara üzerinden yapılmasının planlanması doğu ilçelerini sevindirirken şehrimizin batı ilçelerinde de rahatsızlığa neden oldu.

Özellikle AK Parti Of İlçe Başkanı Hakan Terzioğlu’nun birkaç gün önce gazetemize konuyla ilgili yaptığı açıklamalar şehrin gündemine oturdu. Terzioğlu, demiryolunun Of’tan geçmesi halinde bölgeye daha fazla faydalı olacağını söyledi.

Ayrıca Terzioğlu, demiryolu Of’tan geçmesi için yıllar öncesinde Of’un dinamiklerinin çalışma içerisine girdiğini bunu da Ankara’da gerekli makamlara ilettiklerini açıkça ifade etti.

Katılırsınız veya katılmazsanız ama şu bir gerçek ki Of’un Ankara’da çok güçlü olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçek. Oflu bürokratların, siyasilerin, eski milletvekillerinin hem Trabzon’un hem de Of’un kalkınması için yaptıkları girişimler herkes tarafından biliniyor. İstediklerini de aldıkları bir gerçek.

Ben burada şunu ifade etmek isterim ki Oflu bürokratların, siyasilerin kendi ilçelerinin gelişmesi için gösterdikleri çabanın eleştirilmesini yersiz buluyorum.

Neden mi? Şehrimizin tüm ilçelerinin siyasilerinin, bürokratlarının, belediye başkanlarının, Of’un bürokratları, siyasileri gibi ilçelerinin daha fazla yatırım alabilmeleri için yoğun bir gayret içerisine girse Trabzon’umuz zaten şaha kalkar.

Böyle bir rekabetin içerisine girilmesinden Trabzon zarar değil fayda görür. Bunu mikro milliyetçilik olarak adlandırmanın yersiz olduğunu düşünüyorum.

Yeter ki sevgi saygı içerisinde şehrimiz ve ilçelerimizin gelişmesine, kalkınmasına hep birlikte katkı verelim. Şehrimizdeki ilçelerimizin tüm dinamikleri yeter ki Ankara’yı rahat bırakmasın; ilçelere ve şehrimize daha fazla yatırımlar kazandırmak için bakanlıkların kapısını aşındırsınlar.

UZMAN EKİP AYDINLATMALI…

Demiryolunun güzergahıyla ilgili yapılan tartışmalara gelince, CHP’li Ortahisar Belediye Meclis Üyesi aynı zamanda İnşaat Mühendisi olan Turgay Şahin’in dediği gibi güzergahı uzman ekipler belirlemeli. Şehrimizin menfaatine hangisi daha uygunsa demiryolu için o güzergah seçilmeli. Bu güzergahı da zaten başta Demiryolu Platform Sözcüsü Şaban Bülbül, İnşaat Mühendisleri Odası Trabzon Şubesi Başkanı Mustafa Yaylalı, meslek odalarımız, şehrimizin mühendisleri çalışıyorlar.

Benim merak ettiğim bir konu var. Sonuçta Doğu Karadeniz Bölgesi Çevre Düzeni Planı’nda Erzincan’dan Karadeniz’e inmesi planlanan demiryolu hattı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanmıştı. Tirebolu-Gümüşhane-Bayburt, Of-Çaykara-Bayburt-Erzurum, Ortahisar-Torul-Erzincan hatları ile birlikte iç bölgelerle bağlanması öngörülen projenin planı geçtiğimiz Nisan ayında da Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından da kabul edilmişti.

Bu güzergahlar belirlenirken teknik uzman ekibin, mühendislerin, STK’ların, meslek odalarının bu konudan haberi var mıydı? Ben muhakkak ki var olduğunu düşünüyorum. Fakat şehrimizin uzman ekipleri, mühendisleri ile istişare edilmeden bu kararlar alınıyorsa işte o zaman eleştirilerin haklılık payı var.

Ancak demiryolu yıllardan beri zaten çalışılıyor. Bu yüzden de güzergah konusunda hem devletimizin gerekli makamlarının hem de şehrimizdeki uzman ekibin hata yapacağını düşünmüyorum.

Güzergah tartışmaları ile ilgili Demiryolu Platform Sözcüsü Şaban Bülbül şimdilik sessizliğini koruyor. Sayın Bülbül’ün veya uzman ekibin konuyla ilgili kamuoyunu aydınlatacağını umuyorum.

Bir de Erzincan-Trabzon demiryoluna karşı değiliz ama Samsun-Trabzon-Batum demiryolunun yapılması şart.  Gürcistan’da Anaklia Limanı yapılıyor. Yılda 100 milyon ton yük taşıyacak. Buradan da hem şehrimizin hem de bölge illerinin büyük pay alması için Samsun-Trabzon-Batum demiryolunun çok önemli kanaatindeyim.