Önce şunu belirteyim..
Eski adıyla (Suva Köyü ) yeni adıyla Akyazı bu şehrin terasıdır.
Zamanın Bayındırlık Bakanı  Koray Aydın'ın  bir akşam üstü makam odasına girdiğimde Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, Genel Müdür Yardımcısı Münir Konak ve karayolları 10 Bölge Müdürü Bekir Erkaragülle yere şehrin sahil şeridinin haritasını sermişler çalışıyorlardu..
Yeni sahil yolunun nereden geçeceğini belirliyorlardı. Haritaya göre sahil geçiş yolu şu anki yerinden başlayacak Değirmendere Ulusoy Petrol’un orda iki katlı yola çıkacak, üst kattan transit yol alt kattan şehir içi yol geçecek, KTÜ Kavşağı’nda üst yol alt yolla buluşacaktı.
Bakan Aydın'a o an 'Bu yolu Karayolları 10 Bölge Müdürlüğü’nün duvarının dibinden başlatın, bölge trafik ve lojmanlarını yıkıp kaldırın, mevcut (T)lerin üzerinden yolu Beşirli sahilden devam edin, ortaya çıkacak olan araziyi reklarasyon alanı olarak kullanın, voleybol, basketbol, futbol sahaları ve koşu, bisiklet yolları, bir kısmını da karayolları trafik parkı olarak kullansın' demiştim.
Hatta Akyazı sırtlarını Ağaçlandırma Genel Müdürlüğü’ne istimlak ettirip bu araziyi set set ağaçlandırın, barbeküler koyun, vatandaş gelsin burada piknik yapsın önerisi getirmiştim.
Bakan Aydın da  'Ben bu işi dış kredili olarak ihale edeceğim, ben projenin içine ikinci tünel ve kale kapı alt geçidini de koyuyorum. Şenol Güneş alt geçidinden girip Tanjant Yolu’nun ardından Erdoğdu kavşağına bağlayacağım. Bu yolun tamamını karayolları ağına aldım ve Ulusoy Petrol’un arkasından yolu Çimento Fabrikası’nın arkasına atıp Ahmet Suat Özyazıcı futbol sahasının üzerinden viyadükle havalimanın kavşağına çıkıp, Pelitli önünü viyadükle geçeceğiz' demişti. Buna karşılık 'Ben bu kısmında değilim, bu milleti Akyazı kayalıklarının ardına sokmayın, yolu deniz tarafına atın, Yıldızlı’dan aşağı inen araç direkt Beşirliyi görsün' cevabı vermiştim..
'Haklısın' dese de yolun Beşirli havalimanı kısmını ihale etti.
2003’te Zigana Yörük Çadırı’nda, birlikte yemek yerken eski Bakan Aydın 'Keşke seni dinleseydim, bu yolu dışarı yalnız buradan değil Akçaabat Nihat Usta’yı geçtikten sonra atsaydık, tamamen deniz kıyısından Beşirli’ye bağlasaydık, hem trafiği rahatlatır, hem de deniz kıyısında kazandığımız alanları halka açardık. Bu AKP’de bu kadar böbürlenemezdi, dolgu biterdi, bunlara da stat yapmak kalırdı'  dediyse de vakit artık  çok geçti!
Ardından  konuyu TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar ile paylaştım. Ona da  'Gel şu yolu sahile at, bu milleti Akyazı kayalıklarının tehdidinden kurtar' önerisi getirdim.
Hatta milletvekili adayı olduktan sonra yine aynı konuyu gündem yaptım' gel bu alanı imara kapat ağaçlandır insanlara piknik alanı yaptır' dedim. Sahile liman işlediler, buraya turist gemileri gelecek' demişti.
İşte bugün tablo ortada.  Mevcut limanımızda narenciye ihracatı bitti. Almanlar da lojistik bölgeden gitti. Sırada serbest bölge var o da kapanır ya. Doğalgaz geldi kömür de bitti mi  tam bir turizm limanı olacak.
Yani başka bir limana ihtiyaç olmayacak.
Dolayısıyla Akyazı’ya liman yapmaya da gerek kalmayacak. Tabii bu arada Akyazı dolgu alanı ihale edilirken merhum Vali Dr. Recep Kızılcık ve Emniyet Müdürü Feridun Boz’la bölge trafiğin bahçesinde bir araya gelmiştik.
Aynı konuyu Kızılcık’a anlatırken 'Bunu Karayolları Genel Müdürü ile görüşün, bu yolu Akçaabat’tan itibaren deniz kıyına attırın bu milleti Akyazı kayalıklarının tehdidinden kurtarın' demiştim.
Kendisi 'Karayolları Genel Müdürlüğü belde belediyelerine yazı yazmış, Yıldızlı belediye başkanı Yahya Tarakçı imar haritasına sahil yolunu işlemiş. Söğütlü Belediye başkanı Metin Gedikli 'yolu sahilden geçirmem' diye direniyormuş. Mevcut koridor bu yükü taşımaz, Bakan Özak yolun içerden geçmesini istiyor. Başkan Gedikli imara bu yolu işlemiş' deyince ben de kendisine  sahilde önemli isimlerin evleri var(!) tabiî ki evlerinin  önünden yolun geçmesini istemezler. Demek ki bu iş olmayacak dedim.
Bugün de dediğim noktadayım..
Diyorum ki inşallah Akyazı karayazı olmaz!