Toplantıya Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, ilçe belediye başkanları, siyasi parti temsilcileri, teknik heyet ve sivil toplum kuruluşlarının üyeleri katıldı.
“Raylı sistem sözümüzün arkasındayız”
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Genç, açılış konuşmasında raylı sistemi, seçim döneminde verilen en önemli vaatlerden biri olarak hatırlattı. ❝Bu işi ay, gün, saat takip edeceğim❞ diyen Genç, projenin şehir trafiğini rahatlatacağını ve toplu taşımayı teşvik edeceğini vurguladı.
İlk kazma 2026’dan önce vurulacak
Başkan Genç, sondaj çalışmalarının başladığını belirterek şu bilgileri paylaştı:
❝2026 yılı Yatırım Programı’na girecek olan bu proje için uygulama projelerini bu yıl tamamlıyoruz. Hedefimiz, 2026 yılı gelmeden kazmayı vurmak.❞
Toplam 32 kilometrelik raylı sistemin ilk etabının, şehir hastanesi ve stadyumun bulunduğu Akyazı - Meydan - Havalimanı hattı olduğunu belirten Genç, bu dönemde Akyazı-Meydan arasının tamamlanmasının hedeflendiğini açıkladı.
Projede tünel ve viyadük ağırlığı
Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, kentin zorlu coğrafyasına dikkat çekerek ❝Bu işin ne kadar önemli bir mühendislik başarısı olduğunu ve ne kadar masraflı bir iş olduğunu görmek mümkün❞ dedi. Yıldırım, 16 kilometrelik ilk etabın 8 kilometresinin tünel şeklinde olacağını söyledi.
“Tramvaydan metroya evrilen bir proje”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, projenin başta tramvay olarak tasarlandığını ancak arazinin yapısı nedeniyle metro karakteristiği kazandığını belirtti:
❝Tramvay ortalama 15 km/s hızla çalışır. Biz ise Trabzon’da 40-42 km/s hıza ulaşan, karayolu ile çakışmayan, tam sinyalize bir raylı sistem oluşturduk❞ dedi.
Eyigün, raylı sistemin 5 dakikada bir sefer yapabileceğini ve bu sürenin 2 dakikaya kadar düşürülebileceğini kaydetti.
“Trabzon’a özel formül”
Eyigün ayrıca ❝Trabzon’u raylı sistemle buluşturmak hedefiyle yola çıktık. Düz bir şehir değiliz, bu zorluk bizi cezbetti❞ diyerek projede delme tünel tekniği kullanacaklarını ve raylı sistemin uzun ömürlü bir çözüm olacağını ifade etti.
Projeye ait harita ve sondaj çalışmaları sürerken, ÇED başvurusunun yapıldığı ve yıl sonuna kadar uygulama projelerinin tamamlanarak yatırım programına alınacağı bildirildi.
Güzergâh: Akyazı’dan Yomra’ya
Projede yer alan güzergâh, Akçaabat - Ortahisar - Yomra ilçelerini birbirine bağlayacak şekilde planlandı. İlk etapta Akyazı’dan başlayarak Meydan, Otogar, KTÜ, Havalimanı güzergâhında ilerleyecek olan hat, ilerleyen yıllarda Yomra ve Akçaabat’a kadar uzatılacak.