GÜNDEM

Trabzon Yatırım Adası’nda Ruhsat ve Proje Tadilatı Tamam, Şimdi Sıra Dolguda

Trabzon’un mega projesi Yatırım Adası için yasal izinler alındı. Dolgu aşamasına gelinen projede dolgunun Güney Çevre Yolu'ndan çıkacak hafriyatla yapılması planlanıyor.

YAPACAĞIZ DİYENLER ORTAYA ÇIKSINLAR

15 GÜN SÜREMİZ VAR

Trabzon Yatırım Adası Endüstri Bölgesi’nin, yasal izinlerinin alınmasının ardından dolgu aşamasına gelindiği, bu noktada ise devlet desteği için bakanlık düzeyinde toplantı yapılacağı kaydedildi. Yatırım Adası için Milli Emlak’a yer izni tahsisi için 988 bin TL ödenerek projede gerekli düzeltmeleri de yaptıklarını kaydeden TTSO Başkanı Erkut Çelebi, “Ruhsatları aldık, dolgu aşamasına geldi. 15 gün süremiz var. ‘Burayı yapacağız’ diyenler şimdi ortaya çıkacak.” dedi.

YENİDEN SUNULACAK

Arsin Belediye Başkanı Hamza Bilgin, Yatırım Adası Projesinin 10-11 yıldır sürüncemede kaldığını belirterek, “Projenin dolgusunun yapılmasına engel bir durum yok artık. Buraya devletin el atması lazım. Projeyi ilgilendiren bakanlıklarla görüşme organize ettik. Yakın tarihte buluşma olacak. Ardından projeyi tekrar Cumhurbaşkanımıza sunarak devletin tasarrufuna alınmasını sağlayacağız. Bir yerden başlamamız lazım.” diye konuştu.

ÇIKAN HAFRİYAT KULLANILABİLİR

Başkan Bilgin, Yatırım Adası dolgusunun Güney Çevre Yolu'ndan çıkacak hafriyatla yapılmasının gündemde olduğunu belirterek, Ulaştırma Bakanlığı ile görüşmeler yaparak bu iki projenin eş zamanlı yürütülmesini planladıklarını ifade etti. Başkan Bilgin, “Trabzon’da hafriyat sıkıntısı var. Of ve Beşikdüzü’nde kısmen döküm sahası kaldı. Tabi dolgu için dökülecek hafriyatında nitelikli olması lazım. Belirli bir kod üzerinde toprak kullanılabilir.” dedi.

Trabzon Yatırım Adası’nda ruhsat ve proje tadilatı tamam, şimdi “Yapacağız” diyenler ortaya çıksın

Güney Çevre Yolu ile eşgüdümlü proje olsun

Trabzon Yatırım Adası Endüstri Bölgesi, yasal izinlerinin alınmasının ardından dolgu aşamasına geldiği, bu noktada ise devlet desteği için bakanlık düzeyinde toplantı yapılacağı kaydedildi. Devletin mali destek vermeksizin yapılamayacak bölgenin mega proje için Trabzon 11 yılın ardından somut adım atılmasını bekliyor.

 ÇELEBİ: PROJE DOLGU AŞAMASINA GELMİŞTİR

Yatırım Adası için Milli Emlak’a yer izni tahsisi için 988 bin lira ödenerek projede gerekli düzeltmeleri de yaptıklarını kaydeden Trabzon Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Erkut Çelebi, her yıl 1 milyon 200 bin kira bedeli ödeyeceklerini kaydetti. Başkan Çelebi, “Ruhsatları aldık, artık dolgu aşamasına geldi. Milletvekillerimiz ve bakanlarımızla görüşüp bir yol haritası çizeceğiz. 15 gün süremiz var. Yatırım Adası bir yola girdi. ‘Burayı yapacağız’ diyenler şimdi ortaya çıkacak. Sağlık koruma bandı 40 metreydi, 50 metre oldu. Bu da Organize Sanayi Bölgeleri ya da endüstri alanlarında bir bant olur. Etrafında yerleşim bölgeleri varsa 50 metre uzaklıkta olması gerekir. Belli bir sınıra kadar yapılaşmaya müsaade edilmez. Projeyi yeniden tadilat yaptık. Proje dolgu döküm aşamasına gelmiştir. Kaliteli dolgu dediğimiz dolgu işlemini yapacağız.” diye konuştu.

BİLGİN: PROJE CUMHURBAŞKANINA YENİDEN SUNULACAK

Arsin Belediye Başkanı Hamza Bilgin, “Yatırım Adası özel kanunla çıkartılmış bir projeydi. Trabzon ve bölge için önemli proje. Fakat 10-11 senedir sürüncemedeydi. Projenin dolgusunun yapılmasına engel bir durum yok artık. Buraya devletin el atması lazım. 3 bin dönümlük alanın doldurulup üst yapılarının inşa edileceği büyük bir proje. Uluslararası yatırımcıların ve devletin bu projenin paydaşlarından biri olması lazım. Yönetim kurulu olarak bir toplantı yapıp ‘nasıl bir süreç takip edebiliriz’ noktasında istişare yaptık. Projeyi ilgilendiren bakanlıklarla görüşme organize ettik. Yakın tarihte buluşma olacak. Ardından projeyi tekrar Cumhurbaşkanımıza sunarak devletin tasarrufuna alınmasını sağlayacağız. Etap etap ilerleyerek yapabiliriz. Bir yerden başlamamız lazım.” şeklinde konuştu.

GÜNEY ÇEVRE YOLU’NDAN ÇIKAN HAFRİYAT DOLGU İÇİN KULLANILABİLİR

Yatırım Adası dolgusunun ise Güney Çevre Yolu’ndan çıkacak hafriyatla yapılması gündeme geldiğini belirten Başkan Bilgin, “Güney Çevre Yolu Akçaabat Mersin’den kısmen başladı. Oradan çıkacak hafriyatın da buraya dökümü Ulaştırma Bakanlığıyla görüşülerek karara bağlanması talep edilecek. Bu iki projenin eş zamanlı yapılması avantaja çevrilebilir. Bu konuda görüş birliği sağlandı. Hafriyatı da bir yere sarf etmek zorundasınız. Bu alanda değerlendirilebilir. Trabzon’da hafriyat sıkıntısı var. Of ve Beşikdüzü’nde kısmen döküm sahası kaldı. Tabi dolgu için dökülecek hafriyatında nitelikli olması lazım. Belirli bir kod üzerinde toprak kullanılabilir.” dedi.