RÖPORTAJ: BAHATTİN BAŞTÜRK - Trabzon Kuruçeşme Dolmuş Durağı Başkanı Musa Karahan ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Karahan ile dolmuşçu esnafının sorunlarını ve taleplerini konuştuk. Dolmuşçu esnafının şehir için önemine değinen Karahan, binin üzerinde kişinin dolmuşçuluk yaptığını ifade etti.

TRABZON’DA BÖYLE FABRİKA YOK
Karahan, dolmuşları bacasız fabrikaya benzeterek, “Trabzon büyükşehir ama küçük bir şehir. Trabzon’da fabrika yok. Dolmuşlar Trabzon’un bacasız fabrikası. Trabzon’da binin üstünde insan dolmuş sektöründe çalışıyor. Böyle bir fabrika Trabzon’da yok” dedi.

HER DÖNEM YÖNETİCİLİK YAPTIK
Kuruçeşme Dolmuş Durağı 1980’li yıllarda kuruldu. Ben de iki buçuk senedir başkanlık görevini yürütüyorum. Daha önceden de yönetim kurulu üyeliğinde bulundum. Her dönemde yöneticilik yaptım. Trabzon’da ki güzergahımız Kuruçeşme’den kalkıp, Atapark, Tanjant Yolu, Moloz, Tabakhane ve Maraş Caddesinden meydan. Bir de Durağımıza bağlı olan Belde 1 Özgür Site Dolmuş Durağı var. İki durakla birlikte Trabzon Halkına en iyi hizmeti yapmaya özen gösteriyoruz.

PROJELER BERABER YAPILACAK
Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası ile çok iyi ilişkilerimiz var. Başkanımız yeni seçildi. Projeleri var. Bunları şoför esnafı için yapacak. Başkanımıza da yeni görevlerinde başarılar diliyorum. Eminim ki şoför esnafı için her şeyi yapacak. Projelerini de hayata geçireceğine inanıyorum. Biz de oda başkanımızın bu konuda destekçisi olacağız. Üzerimize ne düşerse yapmaya hazırız.

SİYASİLER SAHİP ÇIKSIN
Siyasilerden de bize daha çok sahip çıkmalarını bekliyoruz. Siyasilerle ilişkilerimizin de iyi olması lazım. Sürekli yollardayız. Yollarımız çok kötü. Durak yerlerimiz yok. Yolun üstünde yolcu alıyoruz. Yeni yapılan Erdoğdu yolu var ama burada durak yerleri yok.

HUSUSİ ARAÇLAR TRAFİĞİ TIKIYOR
Maraş Caddesi çok sıkıntılı cadde. Burada hususi araçlar park etmesin, Maraş Caddesinde sıkışıklık olmaz. Plaka taahhüttü 1986 yılında oldu. Bin 800 dolmuşu 732 taneye düşürdük. Bu sayı o tarihten beri artmadı. Her gün hususi araç trafiğe çıkıyor.

EN BÜYÜK SIKINTIMIZ MAZOT
Şoför esnafının en büyük sıkıntısı mazot fiyatı. Sigortalar pahalı. Ek 6 sigortaları yaptırdık. Bu sigortalar şu an 600 TL’ye çıktı. Sigortaların pahalı olmasından araçlarımızda şoför çalıştıramaz konuma geldik. Bir de öğrenci servislerinin şehir içine çok girmesi sıkıntı. Buna da kısıtlama getirilmeli. Canı sıkılan bir araç alıp ‘S’ plaka takıp trafiğe çıkıyor. 

DİSİPLİN ÖNEMLİ
Durağımızda, disipline çok önem veriyoruz. Kuruçeşme Dolmuş Durağı örnek bir durak olmalıdır. Durağımızda biz bir aileyiz, abi kardeşiz. Disiplinsizlik asla affedilemez. Durakta terlikle, şortla, sakalla araba kullanılmaz. Araçlarımız her zaman temiz ve bakımlıdır.

EĞİTİM HER YAŞTA ŞART
Dolmuş şoförleri hizmetin en iyisini vermek için elinden geleni yapıyor. Bizim yöneticilerimiz tarafından özellikle davranışlar konusunda bir eğitim verilmesinin taraftarı oluruz. Eğitim her yaşta şart. Şoförler Odası veya üst kurul olan esnaf odalar birliği tarafından şoförler yönelik eğitimler düzenlenmeli.