YİNE HAKEM TERÖRÜ

Rezalet ötesi bir maç yöneten hakem Zorbay Küçük, Banza’nın daha maçın başında Başakşehir savunmasındaki son adamdan nizami şekilde kaptığı topa faul çalması ve ardından ceza sahasında Başakşehirli futbolcunun elle temasını es geçmesi, bu maçın daha ilk dakikalardan itibaren Trabzonspor için çok zor geçeceğinin habercisiydi. Bütün takdir haklarını Başakşehirli futbolcular lehine kullanıp, Trabzonsporlu futbolcuların her topa sahip olmak için yaptığı ikili müdahalelere faul çalması saç baş yoldurttu. Zaten futbol oynayamayan, büyük bir güven bunalımı yaşayan Trabzonspor’un pozisyona girmemesi ve gol atmaması için küçük hakem, maç boyunca elinden geleni ardına koymadı.

Başakşehirli futbolcular da baktılar ki hakem onlardan yana, top ayaklarındayken yanlarına hangi Trabzonsporlu futbolcu gelirse gelsin anında kendilerini yere attılar. Hakem de bu durumu çok güzel yutup hep faul çaldı. Sanki Trabzonspor faul yapmadan topa sahip olamayacakmış gibi bir intiba var bu hakemlerin üzerinde. Hatta gol atması bile imkânsızmış gibi. Özellikle maçta sakatlanıp oyundan çıkan Serdar Gürler’in, hocası Çağdaş Atan tarafından sakat sakat tekrar sahaya sokulup yedek oyuncu hazırlansın diye yatarak süre kazanmasının istenmesi ve hakemin böyle etik dışı bir olaya seyirci kalması nasıl izah edilir, bilmiyorum.

Bir pozisyonda yanına gelen Bardhi’yi görünce kendini yere atan Crespo’ya faul çalan hakem, Crespo’nun arkadaşlarına göz kırparak gülmesiyle futbolun gerçeklerinden ne kadar uzak kaldığının başka bir örneğini sergiledi. Futbol oynatmayan, sürekli oyunu durduran Başakşehir bu stattan puan alsın diye maç sonuna sadece 4 dakika ilave eden “Küçük Hakem Zorbay”ın bu kötü niyetine futbol ilahları öyle bir ders verdi ki, uzatmaların birinci dakikasında Visca’nın mükemmel şutunun golle sonuçlanmasına eminim ki Başakşehirli futbolculardan daha çok kendisi üzülmüştür.

Tamam, Trabzonspor kötü futbol oynuyor, üstlerinde tuhaf bir mental yorgunluk var; ama bu hakemlerin de bu şekilde Trabzonspor’un üzerine üzerine gelmesi, talihsizlikten ziyade büyük bir art niyetin göstergesi.