Politikacılar belki bazı vatandaşları kandırabilirler amma bizim gibi bilimsel araştırmacıları asla kandıramazlar. Hemen Resmi devlet belgesini koyarız önlerine. Bu yüzden de politikacılar hiç sevmek istemezler bizi.
Ve toplum tarafından takdirle karşılanırken görmek istemezler bizi. Hatta çalıştığımız bazı gazetelere de gıyaben aleyhimizde sözler ettiklerini öğrenmişizdir.
Hepsi deşifre olup geçip gitmişlerdir. Fakat biz halâ Hak ve Halk çocuğu olarak vatanı kalkındırmak görevimize ilmen devam etmekteyiz. Onlar gibi hiçbir ranta da tenezzül etmedik. Bütün gelirimiz alın terimizdir. Borç ve azamızdır.
Bunları niçin söyledim.
Eylül ayı içinde Trabzon’dan dört sene sonra kurtuluşa eren ve gazi olan Maraş Vilâyetimize gitmiştim. Orada gördüklerimi bu SONNOKTA Gazetemizde yayınlamıştım. Gittim ki ne göreyim. Maraş’ta tam on bin sanayi fabrikası var. Kaldı ki Maraş, Gaziantep gibi, Bursa ve İstanbul gibi birinci sınıf sanayi şehri değil. Bazı konularda 2. bazılarında üçüncü sınıf bir sanayi şehri. Üstelik Trabzon Caddesi var. Güzel mi güzel. Trabzon’daki Maraş Caddesi ise Minibüs duraklarıyla dolu.
Bir tek sanayi mamulü parçası yapan fabrikası yok. Tren yolu bile yok. Maraş’ta yarım asır önce Tren ve tren yolu var. Meğer Trabzon politikacılarla ne çok aldatılmış. İş adamlarımız görmüyorlar mı?
Bence Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın haber verdiği Yerli Otomotiv sanayii Trabzon’da kurulmalıdır. Lâmı Cimi yok.. Elifi de var bu işin.. Trabzon’un hakkıdır. Zira, “ Trabzon’da yer dardır. Yok efendim arazi yoktur” palavralarına itibarımız yoktur. Trabzon’u seviyorlarsa birleşilsin dev bir Trabzon Otomotiv sanayisi kurulsun. Her ortak hissesine düşeni alır. Trabzon kazanır. Trabzon otomotiv şirketlerinin araba sattığı bir yer oldu. Demek ki para var. Bir de Trabzon Ticaret Odamıza sözüm var. O da sorumludur. Zira, bütün iş adamları orada. Trabzon’dan Soçi’ye feribot seferleri başlasın başlamasına da asıl feribot sanayii neden Trabzon’da kurulmuyor? Eskiden Osmanlı devrinde Trabzon’da Osmanlı ticaret filosu bütün dünya gemilerine meydan okuduğu gibi Batum’dan Kastamonu’ya kadar eski Trabzon’da birçok yerde Gemi sanayisi bile vardı. 22 cilt Trabzon Vilâyet salnameleri Osmanlıca’dan tercüme oldu okumuyorlar mı? Eskiler o zamana göre idi. Şimdiki Trabzon’da neler olmaz? Feribot ne ki? Bu hamasilik değil, bilimseldir amma denizi gemi, feribot değil de taş toprak dolduranlar ne anlar bundan? Trabzon’un bahriye askerliği bile yok oldu da ses çıkaran yoktur. Balığı kalmadı da ses çıkaran var mı? Hazır olursa yiyeni çok. Trabzon’u kalkındırmak isteyenler bu yerli otomotiv sanayisi ile gemi sanayisini hiç kimseye kaptırmasınlar. Treni de getirsinler. Hatta Tren Vagonu Sanayisi de Trabzon’da tren gelişiyle gündem olsun. Bak o zaman Trabzon nasıl kalkınıyor? Tabii ki Trabzon’a nehir gibi olan derelerin üstünden güneyden Boğaz köprüsü gibi köprülü geniş çevre yolları da şarttır. Yolsuz Trabzon’da araba, dolgu denizde gemi nasıl yürüteceksin? Japonlar deniz üstünde bile çok geniş; imal ettikleri arabaları Dünya ülkelerine satılık göndermek için ne güzel ihraç limanları yaptılar. Trabzon’da deniz de hiç kullanılmıyor. Trabzon –Rize-Samsun arasında bile yok Trabzon Politika ile uyutulmaya devam ediyor. Sayın Cumhurbaşkanımız yerli otomobil açıklaması yaparken, “Trabzon’da yapalım efendim” diyen Trabzon milletvekili var mı? Varsa bravvvooo diyorum.