Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun Açılış Konuşması Özet

Trabzon Havalimanı'nın Tarihçesi ve Gelişimi:

Zorlu’dan Kavanoz’a Sert Yanıt: “Hizmetin Engellenmesi, Halkı Cezalandırmaktır” Zorlu’dan Kavanoz’a Sert Yanıt: “Hizmetin Engellenmesi, Halkı Cezalandırmaktır”

1957'de Doğu Karadeniz Bölgesi'nin ilk havalimanı olarak açıldı. AK Parti döneminde birçok yatırım ve yenileme gerçekleştirildi. Yıllar içinde apron kapasitesi, itfaiye binası, garaj, radar istasyonu, ve pist aydınlatmaları gibi önemli iyileştirmeler yapıldı.

Yeni Yatırımlar ve Projeler:

Yeni dış hatlar gelen yolcu terminali ve CIP binası açıldı. Terminal ve CIP binalarının modern mimarileri ve donanımlarıyla yolcu konforunun artırılması hedefleniyor. 100 metrelik yeni bağlantı yolu tamamlandı. Mevcut dış hatlar terminalinin giden yolcu terminaline dönüşümü, sabit yolcu köprüleri ve bagaj sistemleri revizyonu devam ediyor. Trabzon Havalimanı'nın mevcut pist uzunluğu yetersiz bulunuyor; yeni bir pist ve terminal inşası planlanıyor. 

Yolcu Trafiği ve Gelecek Projeksiyonları:

2023 yılında havalimanı iç ve dış hatlarda 3,5 milyon yolcu ağırladı. 2024'ün ilk 7 ayında 2 milyonun üzerinde yolcu taşındı. Yeni havalimanı projesi üzerinde çalışmalar devam ediyor; mevcut pistin uzatılması yerine yeni bir havalimanı inşa edilecek.

Genel Hedefler ve Stratejiler:

Türkiye'nin hava yolu ulaşımında büyük bir gelişim gösterdiği, iç ve dış hatlarda önemli artışlar yaşandığı vurgulandı. Hedef, Türkiye'yi dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerinden biri yapmak ve yolcu sayısını artırmak.

Açılış Töreni:

Açılış konuşmalarının ardından yapılan dua ile yeni dış hatlar gelen yolcu terminali ve CIP binasının açılışı gerçekleştirildi.

Kaynak: İHA