Yerli, milli ve özgün ürerimi önceleyen Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversitelerarası Ar-Ge Yarışması Ödül Töreni’ne katılan KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah ÇUVALCI, Uğurcan DEMİRCİ’yi literatüre kazandırdığı özgün bilimsel çalışması adına tebrik ederek başarılarının devamını diledi ve “Geleceğimizin teminatı genç beyinlerimizin özgün fikirlerini harekete geçirmeyi amaçlayan bu yarışma ve benzeri oluşumlar sayesinde ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu onların elinde şekillenecektir.” sözlerine yer vererek süreçte emeği geçen herkese teşekkürlerini sundu.
KTÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa AKPINAR danışmanlığında hazırlanan “Prefabrik Havaalanı Pisti ve Birleşim Yerlerin Tasarımı” başlıklı proje ile elde edilen bulgular neticesinde, bütün prefabrik beton kaplama kesit tasarımların İHA yüklerini taşıyabilecekleri tespit edilmiş olup bunlar içerisinde 20 cm uzunluğunda 2.5 cm çapında kayma donatılı prefabrik uygulamasının en az gerilme ve oturma oluşturacağı görülmüştür. Bir diğer ifadeyle proje, acil durumlarda devre dışı kalmış havaalanlarına alternatif olan ve 30 saat içinde F-16 ve İHA hava ulaşım araçları için en uygun olan pistlerin elde edilebileceğini göstermiştir.
Projenin amacı; 30 saat gibi kısa sürede İnsansız Hava Araçları (İHA), F-16 uçakları ve benzer tip hafif hava araçları için havaalanı inşasını mümkün kılmak ve prefabrik üstyapı plakların birleşim yerlerinde (özellikle zayıf zeminler üzerinde) oluşması beklenen düşey deformasyonlarını minimize edecek kesit tasarımlar içinde en uygun olanını, sonlu elemanlar yöntemiyle tespit etmektir.
Ülkemize karşı gerçekleştirilebilecek saldırılarda, lojistik önceliğinden dolayı ilk bombalanacak olan havaalanı pistleri olduğundan bu ulaşım üstyapılarının kullanım dışı kalma riski her zaman söz konusudur. Bu şartlarda mevcut havaalanı veya uygun görülen sahalarda ve depolarda hazır halde bulundurulacak 6mx3m veya 12mx3m ebatlarında imal edilmiş mukavemetleri belli olan prefabrik beton plaklar kullanılarak 30 saat gibi kısa sürede İnsansız Hava Araçları (İHA), F-16 uçakları ve benzer tip hafif hava ulaşım araçları için havaalanı inşasını mümkün kılmak projenin ana gayesidir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de olağanüstü durumlarda acilen havaalanı pistlerin yapılması üzerine teknik şartnameler mevcut olmamakla birlikte bu ve benzeri çalışmalar ile bu alanda geliştirilecek projelere öncülük edilecektir.
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi (UDHAM) Başkanlığı tarafından organize edilen “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversitelerarası Ar-Ge Yarışması”nda, KTÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencisi Uğurcan DEMİRCİ, Havacılık Kategorisi’nde İkincilik Ödülü’ne layık görüldü.
Yerli, milli ve özgün ürerimi önceleyen Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversitelerarası Ar-Ge Yarışması Ödül Töreni’ne katılan KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah ÇUVALCI, Uğurcan DEMİRCİ’yi literatüre kazandırdığı özgün bilimsel çalışması adına tebrik ederek başarılarının devamını diledi ve “Geleceğimizin teminatı genç beyinlerimizin özgün fikirlerini harekete geçirmeyi amaçlayan bu yarışma ve benzeri oluşumlar sayesinde ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu onların elinde şekillenecektir.” sözlerine yer vererek süreçte emeği geçen herkese teşekkürlerini sundu.
KTÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa AKPINAR danışmanlığında hazırlanan “Prefabrik Havaalanı Pisti ve Birleşim Yerlerin Tasarımı” başlıklı proje ile elde edilen bulgular neticesinde, bütün prefabrik beton kaplama kesit tasarımların İHA yüklerini taşıyabilecekleri tespit edilmiş olup bunlar içerisinde 20 cm uzunluğunda 2.5 cm çapında kayma donatılı prefabrik uygulamasının en az gerilme ve oturma oluşturacağı görülmüştür. Bir diğer ifadeyle proje, acil durumlarda devre dışı kalmış havaalanlarına alternatif olan ve 30 saat içinde F-16 ve İHA hava ulaşım araçları için en uygun olan pistlerin elde edilebileceğini göstermiştir.
Projenin amacı; 30 saat gibi kısa sürede İnsansız Hava Araçları (İHA), F-16 uçakları ve benzer tip hafif hava araçları için havaalanı inşasını mümkün kılmak ve prefabrik üstyapı plakların birleşim yerlerinde (özellikle zayıf zeminler üzerinde) oluşması beklenen düşey deformasyonlarını minimize edecek kesit tasarımlar içinde en uygun olanını, sonlu elemanlar yöntemiyle tespit etmektir.
Ülkemize karşı gerçekleştirilebilecek saldırılarda, lojistik önceliğinden dolayı ilk bombalanacak olan havaalanı pistleri olduğundan bu ulaşım üstyapılarının kullanım dışı kalma riski her zaman söz konusudur. Bu şartlarda mevcut havaalanı veya uygun görülen sahalarda ve depolarda hazır halde bulundurulacak 6mx3m veya 12mx3m ebatlarında imal edilmiş mukavemetleri belli olan prefabrik beton plaklar kullanılarak 30 saat gibi kısa sürede İnsansız Hava Araçları (İHA), F-16 uçakları ve benzer tip hafif hava ulaşım araçları için havaalanı inşasını mümkün kılmak projenin ana gayesidir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de olağanüstü durumlarda acilen havaalanı pistlerin yapılması üzerine teknik şartnameler mevcut olmamakla birlikte bu ve benzeri çalışmalar ile bu alanda geliştirilecek projelere öncülük edilecektir.