Giresun’u İç Anadolu Bölgeleriyle, Şebinkarahisar, Çamoluk ve Alucra ilçelerine bağlayan Sivas karayolu üzerindeki 2200 rakımlı Eğribel Geçidi’ni aşmak, Eğribel Tüneli’nin yapılmasıyla daha kolay hale geldi. Eğribel Geçidi’nde kar kalınlığı 1.5 metreyi bulurken, Eğribel Tüneli’nde ise Karayolları ekipleri yoğun mesaisini sürdürüyor. Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü Giresun Şube Müdürlüğüne bağlı Eğribel bakımevindeki işçiler, olumsuz hava koşullarına karşı mücadele veriyor. Karayolları işçileri, 24 saat tünel içerisinde ve dışarısında buzlanma ve çığ tehlikelerine kaşı önlemler alırken, Eğribel Geçidi’ndeki yolun da açık kalması için çalışıyor.
Tünelin yapımı 8 yıl sürdü
Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağlayan önemli ulaşım noktalarından biri olan Eğribel Geçidi’nde 2015 yılında çalışmaları başlanan tünelin yapımı 8 yıl sürdü. Toplam uzunluğu çift tüp şeklinde 11 bin 810 metre olan tünelin tamamlanmasıyla bölgedeki ulaşım daha hızlı, konforlu ve kesintisiz sağlanmaya başlandı. Tünelin hizmete girmesiyle ulaşım 2 bin 200 metre yerine 1710 metre seviyesinde sağlanarak yaklaşık yarım saat daha kısaldı. 2022 yılında kış mevsiminde tek tüpten kısmi olarak geçiş sağlanmaya başlanan tünel 2023 yılının Kasım ayında çift tüp olarak hizmet vermeye başladı
Tünel açıldı, Eğribel geçildi ama karla mücadele devam ediyor
Giresun'da Karadeniz ile İç Anadolu bölgeleri arasında ulaşımın sağlandığı Eğribel Tüneli’nde kar, tipi, çığ gibi olaylara karşı karayolları ekipleri 24 saat mücadele ederek herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması için önlem almaya çalışıyor.
Bunlar da ilginizi çekebilir