EKONOMİ

Tüketiciyi Yanıltan Reklamlara 165 Milyon Lira Ceza

Ticaret Bakanlığı, yılın ilk 8 ayında tüketiciyi yanıltan reklamlarla ilgili 1055 dosyada 165 milyon lira ceza uyguladı. Yanıltıcı arama motoru sonuçları, devre mülk reklamları ve domuz derisi bilgisi içermeyen ilanlar da cezalandırıldı.

Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu'nun ağustos ayı toplantısında, tüketicileri yanıltan ve eksik bilgiyle aldatmaya yönelik reklamlarla ilgili 138 dosyayı değerlendirdi. Bunlardan 128'inin mevzuata aykırı olduğu tespit edilerek, durdurma ve 16 milyon 257 bin 632 lira idari para cezası verildi. Yılın ilk 8 ayında ise 1202 dosya incelendi ve 1055 dosya için 165 milyon 41 bin 612 lira ceza uygulandı.

Yanıltıcı Arama Motoru Sonuçlarına Yaptırım

Ticaret Bakanlığı, arama motorlarındaki yanıltıcı fiyat bilgilerine de idari yaptırım kararı aldı. Bir turizm şirketinin sunduğu yanıltıcı fiyat teklifi nedeniyle reklamlar durdurulup para cezası verildi.

Devre Mülk Reklamları ve Domuz Derisi Bilgisi İçeren İlanlar Cezalandırıldı

Sağlık turizminde faaliyet gösteren bir devre mülk tesisinin, kapatılan termal alanlarına rağmen havuz ve 'termal' ifadeleriyle reklam yapması nedeniyle ceza alırken, ayakkabı sektöründe bir firmanın Türkiye'deki internet sitesinde domuz derisi bilgisini eksik vermesi de cezalandırıldı. Tüketiciyi doğru bilgilendirmek Reklam Kurulu'nun öncelikli hedefi olarak vurgulandı.