Trabzon Belediyesi’nin ‘Trafik master plan’ dediği  uygulama ile Kahraman maraş Caddesi tam bir minibüs otoparkına döndü.
Bu şehrin en işlek, bankaların da yoğunluğu nedeniyle en gözde, bence en prestijli tek caddesi ne yazık ki resmen minibüslerin işgaliye haline dönüştürüldü. Hedefini ‘Marka şehir’ olarak belirleyen ve bu yönde adımların atıldığı söylenen Trabzon’a bu görüntü asla ve asla yakışmıyor!
Ama bakıyorum alan razı veren razı!
Kimsenin umrunda değil. Bu şehre dışarıdan gelenlerin şehir merkezinde yaşadıkları çileyi, gördükleri manzarayı onların ağzından dinlemek sanırım daha doğru olur!
Bu plan iki yıldır uygulanıyor.
 Hiç bir şey çözmedi. Buna rağmen belediye yetkilileri bir başka alternatif üretelim demiyor, yoksa bulamıyorlar mı?                                      
Onun cevabını kendileri versin!
Bu trafiğinin çözümü yine eskisi gibi Kahramanmaraş Caddesi’ni doğudan batıya, Gazipaşa Caddesi’ni aşağıya değil yukarı çalıştırmaktır. Bu cadde üzerindeki otoparkları kaldırmak, Beşirli, Yenimahalle, Karşıyaka, Toklu, Fatih ve Numune Hastanesi yönünden gelen minibüslerin  Atapark’tan sahile inerek  Gazipaşa Caddesi’ne gelmelidir. Orada oluşturulacak minibüs  duraklarında yolcuyu indirip doldurduktan sonra kalkıp, Maraş Caddesi boyunca postane önüne kadar tek sıra halinde özel bir yolla bat pazarına kadar yolcu almaları yasaklanarak devam etmelidir. Eskaza yolcu alacak olan minibüs sollama yapamayacağı ve trafiği tıkayacağı için buna hiçbir minibüs esnafı müsaade etmeyecektir.
Erdoğdu ve Bahçecik yönünden gelen araçlar Zağnos ve Tabakhane köprüsünü kullanarak, İl Özel İdaresi önünde yolcularını boşaltıp Cumhuriyet Caddesi’nden aşağıya doğru giderek  bir tabla beton ile araçlı üst geçite bağlanmalıdır. Erdoğdu ve Bahçecik yönüne gidecek araçlar burada dolacak, direkt sahil yolunu kullandırılarak Şenol Güneş alt geçidi ile güzergahlarına gönderilmelidir.
Gazipaşa Caddesi ve Menderek yokuşu ile Kahramanmaraş Caddesi’ne çıkan özel araçlar sağ taraf minibüs yolu olduğu için park edemeyecek sol tarafa park etmeleri mümkün olmayacağı için  Suluhan, Zorlu Grand altındaki otoparka,  Kemerkaya veya Cumhuriyet Caddesi’ndeki otoparklara araçlarını park etmek zorunda kalacaklardır.
Bakın  bu otoparklar hafta içi % 50 kapasite, hafta sonları özellikle pazar günleri % 25 kapasite ile çalışmaktadır.
Değirmendere, Kalkınma, Pelitli, Çağlayan yönüne giden araçlar, tanjant yolundan Fatih Parkı önündeki otoparka gelip oradan geri dönüp dolduktan sonra güzergahlarına geri dönmeleri sağlanmalıdır. Yenicuma, Boztepe ve Çukurçayır yönünden gelen araçlar ise yine Fatih Parkı altından yolcularını boşaltıp geri dönmelidir.
Çöp araçları Kahramanmaraş ve Kunduracılar Caddesi’ne 22.00-08.00 saatleri arasında girmelidir.
Batı  yönüne gidecek şehirlerarası otobüsler, terminalden kalkıp dış sahilden şehri terk etmeleri, batı yönünden gelen otobüslerin dış sahilden şehre gelip terminale kadar yolcu indirmeleri yasaklanmalıdır.
Aynı şekilde yük kamyonları 19.00-07.00 saatleri arasında yükleme ve boşaltma yapmaları halinde trafiğ in düzelmesine katkıda bulunacaklar.  Turist taşıyan TÜRSAB belgeli otobüsler Gazipaşa Caddesi’nden, Kahramanmaraş Caddesi’ne girerek büyük postane karşısında park etmeleri trafiğin çözümüne katkıdır.
Bence ortak akıl budur!
Çözüm budur!..
Bu önerilerimiz toplumunda bazı katmanlarının düşünceleri ile yoğrulmuş önerilerdir.
Alan alır almayan almaz!..
Bizim görevimiz toplumunda sesine tercüman olmaktır. Yoksa bugünkü şehir merkezi görüntüsü Trabzon’a yakışmıyor. Şehir merkezine girmenin, çıkmanın bir dert olduğu, şehir merkezinin en işlek caddesinin nefes alamaz halde minibüs merkezi olmasına mutlaka ama mutlaka bir çözüm şarttır. 
Trabzon şehir merkezinin trafik sorunu mutlaka çözmelidir!
Ne şiş yansın ne kebap ile sorunlar çözülmez!
Şehir merkezleri bir şehrin  tanıtımının kalbidir!..