Trabzon İçin Projeler..
Trabzon’un önünü açmak ve bir cazibe merkezi haline getirmek için şehrin yöneticileri irade göstermelidir.
Bu irade, günü kurtarmaktan ziyade somut ve elle tutulur projelerle şehri yarına taşımak üzerine kurulmalıdır.
Bu noktada özellikle Büyükşehir ve Ortahisar belediye başkanları bir marka yöneticisi gibi faaliyet göstermelidir.
İlk aşamada yapılması gereken, Trabzon’un var olan marka değerlerinin parlatılmasıdır. Daha önceki yazılarımda belirttiğim üzere;
Trabzon’un iki temel markası Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Trabzonspor’dur. Bu iki kurum şehirde dinamo görevi görmektedir.
Ancak son yıllarda özellikle Trabzonspor yönetimsel problemlerden dolayı şehre artı değer taşıma noktasında önemli problemler yaşamaktadır. Şehri yönetenler bu iki markanın daha fazla parlatılması için gerekeni yapmalıdır.
Trabzon’un sağlıklı bir biçimde yarınlara taşınabilmesi için yapılması gereken bir diğer önemli iş ise, Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Trabzonspor dışında yeni markalar yaratmaktır. Başka bir deyişle Trabzon şehri cazibe merkezi haline getirilmelidir.
Trabzon’un cazibe merkezi haline gelmesi için şehre, okumak, yerleşmek ve yatırım yapmak için gelenlerin sayısı arttırılmalıdır.
Şehrin cazibe merkezi haline getirilmesi için projeler geliştirilmelidir. Bu projelerin bir kısmı turizm alanına yönelik olmalıdır.
Bu çerçevede ilk olarak, ‘İpek Yolu Turizm Ağı’ hayata geçirilmelidir. Proje, İpekyolu güzergâhının geçtiği komşu illerle işbirliği halinde, özellikle Giresun, Gümüşhane ve hatta Erzurum’u da kapsayacak şekilde yapılandırılmalıdır.
Bu turizm ağı çerçevesince, sistemli olarak planlanan ve yılın belirli dönemlerinde tekrarlanabilecek etkinlikler düzenlenmeli ve bunlar gelenek haline getirilmelidir.
Örneğin, 18. Yüzyıl Osmanlı köyü, tarihi canlandırma, Osmanlı mutfağı ve tarihi kostümlere dayalı etkinlikler sadece yapılabileceklerin bir kısmıdır. Not: yeni proje önerilerime gelecek yazımda devam edeceğim.