1923- Ankara Başkent ilan edildi. (13 Ekim 1923)
1923- Cumhuriyet ilan edildi. (29 Ekim 1923)
1924- Devlet Demiryolları kuruldu.
1924- Türkiye İş Bankası kuruldu.
1927- Ankara-Kayseri demiryolu açıldı.
1927- Samsun-Havza Amasya demiryolları açıldı.
1928- Anadolu Demiryolu Şirketi yabancılardan satın alındı.
1928- Haydarpaşa-Eskişehir Konya ve Yenice-Mersin demiryolları yabancılardan satın alındı.
1928- Amasya-Zile demiryolu açıldı.
1928- Kütahya-Tavşanlı demiryolu açıldı.
1929- Mersin-Adana demiryolu yabancılardan satın alındı. 1929- Anadolu-Bağdat, Mersin-Tarsus demiryolları yabancılardan satın alındı.
1929- Kütahya- Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı.
1930- Ankara-Sivas demiryolu hattı ulaşıma açıldı.
1930- Kayseri-Şarkışla demiryolu açıldı. 1931- Bursa-Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı.
1931- Gölbaşı-Malatya demiryolu açıldı.
1932- Samsun-Sivas demiryolu açıldı.
1932- Kütahya-Balıkesir demiryolu açıldı.
1932- Ulukışla-Niğde demiryolu açıldı.
1933- Adana-Fevzipaşa demiryolu açıldı.
1933- Ulukışla-Kayseri demiryolu açıldı.
1933- Samsun-Çarşamba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı.
1934- Bandırma-Menemen Manisa demiryolu yabancılardan satın alındı.
1934- İzmir-Kasaba demiryolu yabancılardan alınarak devletleştirildi.
1934- Basmane (İzmir)-Afyon demiryolu yabancılardan satın alındı.
1934- Demiryolu Elazığ'a ulaştı. 1935- Aydın demiryolları yabancılardan satın alındı.
1935- İstanbul Rıhtım Şirketi yabancılardan satın alındı.
1935- Fevzipaşa-Ergani-Diyarbakır demiryolları açıldı.
1935- Afyon-Isparta demiryolu açıldı.
1936- Edirne-Sirkeci Şark demiryolları yabancılardan satın alındı. 1937- Çatalağzı-Zonguldak demiryolu açıldı.
1937- Toprakkale-İskenderun demiryolu yabancılardan satın alındı.
1937- İstanbul ve Trakya demiryolları yabancılardan satın alındı.
1938- Sivas-Erzincan demiryolu açıldı.
2023 Genel Seçimleri ve seçimle Ankara’ya gidecek tüm milletvekili adayları yollarda.
Vaatlerle Trabzonluya ulaşacak olan, kazandığı vakit süper emekli olacak sayın milletvekillerimize; kendilerinden öncekiler yapmadığı için Trabzon-Erzincan demiryolu miras kalacak. Gazi başkomutan Mustafa Kemal Atatürk 15 yılda yetiştiremedi, vasiyet etti.
85 yıl geçti, kimse taşın altına elini itmedi. Sözüm 28. Dönem Trabzon milletvekillerinin kulağına.
Türkiye Cumhuriyeti banisinin vasiyetini okuyun, Trabzonludan aldığınız oyu hak edin.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk; halkı zeki, üretken, girişimci ve çalışkan olan Trabzon’umuzu kısa bir süre sonra ülkenin iç kesimlerine demiryolu ile bağlanmış, güzel bir rıhtım ve limana kavuşmuş olarak görmek en önde gelen dileğimdir.