TEHLİKELİ VE BÖLEN TARTIŞMA

Trabzonspor Kulüp Başkanı Ahmet Ağaoğlu’nun geçtiğimiz cumartesi günü divan kurulu toplantısında dile getirdiği Trabzonspor tesisleri ve yeni havalimanı konusu Trabzon gündeminin 1. maddesi olmuş durumda. Başkan Ağaoğlu’nun dile getirdiği bu konu Trabzon’da ayrışmaya yol açtı. Kimileri Başkan Ağaoğlu’ndan yana olurken kimleri de yeni havalimanının yapılmasından yana görüş dile getirdiler. Şehir adeta Trabzonspor ile yeni havalimanı arasında bölünmüş durumda, düşünebiliyor musunuz? Trabzon şehri yaşayanlarının geldiği durumu!

Trabzon Uluslararası Havalimanı 1957 yılında hizmet vermeye başladı. Toplam 1.377.244 metrekare kurulu alanı bulunan Trabzon Uluslararası Havalimanı'nda 9.710 metrekarelik dış hatlar terminali ve 14.035 metrekarelik iç hatlar terminali olmak üzere toplam 23.745 metrekarelik 3,5 milyon yolcu/yıl kapasiteli iki adet terminal bulunuyor. Zamanla modernizasyon çalışmaları yapılan havalimanında yeni iç hatlar terminal binası ve otoparkı 22 Kasım 2008'de hizmete açıldı. Havalimanında 2.640×45 metre boyutunda bir adet pist bulunuyor. Trabzon uluslararası havalimanı, bildiğim kadarı ile diğer illere göre şehir merkezine en yakın havalimanları arasında yer almaktadır. Şehir merkezine uzaklığı sadece 6 ilometre ve bu durumda ulaşımda büyük kolaylık sağlıyor. Her yıl milyonlarca yerli ve yabancı yolcunun kullandığı bir havalimanı. Özellikle pandemi sonrasında bölge turizminde yaşanan büyük artış ve yolcu yoğunluğu havalimanının bazı noktalarda yetersizliğini de gözler önüne sermiştir. Hemen bir kaç saat mesafelerde bulunan 2 havalimanı varken bile yoğunluk azalmamış aksine daha da artmış durumda. Artık pansuman tedbirler ile havalimanındaki eksikliklerin giderilmesi yerine yeni ve modern bir havalimanının yapılması şart olmuştur.

Trabzon yeni havalimanı deniz dolgusu üzerine mi yapılmalı veya mevcut yerinde genişleme sureti ile mi yapılmalı? Bu tercih yapılacak olan değerlendirmeler ile karar verilebilir. Hatta karar verilmeden önce şehrin dinamiklerine ve şehir yaşayanlarına fikirleri sorulmalıdır.

Trabzonspor Mehmet Ali Yılmaz tesisleri ve yeni havalimanı ikilemi arasında yaşanan tartışma tehlikeli boyuta geldi. “Trabzon mu? Trabzonspor mu?” ayrışması. Şunu herkes bilmeli ki Trabzon ve Trabzonspor birinden ayrılmaz bir parçadır. Tek vücuttur. Bu tür bir ayrıma girilmemeli. Trabzon 6 bin yıllık tarihi geçmişi olan bir şehir. Trabzonspor’un doğduğu, büyüdüğü, dünyaya yayıldığı, kimlik kazandığı bir şehirdir. Evet katılıyorum yıllarca yapılan politikalar ile Trabzonspor, Trabzon şehrinin önüne geçmiş ve şehir, Trabzonspor’un bir adım değil belki de yüz adım gerisinde kalmıştır. Trabzonspor’un, Trabzon şehrine ve Trabzonlulara kazandırdığı kimlik, mutluluklar ve hüzünler yadsınamaz ve asla silinemez bir gerçek ama “Trabzonspor olmazsa Trabzon olmaz. Trabzonspor, Trabzon’dan büyüktür” gibi düşünceler ve söylemler oldukça yanlış ve tartışmaları başka boyutlara taşıyabilir. Her ikisinin de birbirine ihtiyacı var.

Şunu da belirtmekte yarar var; eğer Trabzon’a yapılacak olan yeni havalimanı deniz dolgusu üzerine yapılacak ve Trabzonspor Mehmet Ali Yılmaz tesisleri bu dolgu alanı içine girecek ise, bence Trabzonspor menfaatleri içinde bu olabilir. Trabzonspor hem maddi anlamda büyük paralar kazanabilir hem de kendine ait yeni tesis veya tesis alanları alabilir. Mevcut tesislerin ortadan kalkması, Trabzonspor’un büyüklüğünden başarılarından bir şey alıp götürmez.

Bu konu iyi analiz edilip, çokça düşünülüp, kırmadan, üzmeden Trabzon’un ve Trabzonspor’un kazançları göz önüne alınarak adımlar atılmalıdır.