Türk Eğitim Derneği üst düzey yönetimi, şehrimizde inşası devam eden TED Trabzon Koleji’nin tanıtımı için Trabzon’daydı. Bir basın toplantısıyla süreçte yaşanan gelişmeler hakkında kamuoyu bilgilendirildi. Toplantıya TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, TED Genel Müdürü Sevinç Atabay ve TED Trabzon Koleji’nin kurulmasına öncülük eden Niyazi Akdaş ve Bekir Bülbüloğlu katıldı. Selçuk Pehlivanoğlu ve Sevinç Atabay Türkiye’nin yakinen tanıdığı önemli değerler. Ülkemizin önemli eğitim markalarından birisinin başındalar ve bu eğitim kurumuna yön veriyorlar. Sevinç Hanım Türk milli eğitim bürokrasisi içinden geliyor. Talim Terbiye Kurulu’nda ve Chicago Eğitim Ataşeliği’nde görev yapmış bir eğitimci.
Türk Eğitim Derneği, kurulduğu 1920’lerin sonundan itibaren Türk gençlerine evrensel bilimin ışığında milli bir anlayışla eğitim verme hedefini kendisine misyon edinmiş bir kurum. Dernek, kuruluşunu takiben kurduğu kolejler aracılığıyla kurumsal kimlik oluşturmuş ve ülkemizde eğitimin kalitesinin arttırılmasında öncü olmuştur. Türkiye Cumhuriyeti’nin felsefe ve değerlerini ilke edinerek eğitim veren kurum, insanoğlunun geçmişten bu güne ortaya koyduğu ve ürettiği mirası bilimsel bir bakış açısıyla öğrencilerine aktarmaktadır. Bu yönüyle de özellikle ülkemizin aydın profilinin iyileştirilmesinde rol oynamıştır.
Dernek, çağdaş ve evrensel seviyede eğitim kurumları kurmanın yanında, maddi imkânsızlıklar nedeniyle okuyamayan öğrencileri de desteklemektedir. Türk Eğitim Derneği’nin başta Ankara olmak üzere farklı illerde toplam 25 koleji bulunmaktadır.
Peki, TED Trabzon Koleji Trabzon için neden önemli? Bu kolej Trabzon eğitimine nasıl katkılar sağlayabilir? Öncelikle bu okul, Türk eğitim tarihinde önemli bir yere sahip olan şehrimiz eğitiminin çağdaş ve evrensel standartlarda yürütülmesi ve daha kurumsal hale gelmesinde önemli roller oynayabilir. Nasıl mı? TED Trabzon Koleji’nin uygulayacağı öğretim yaklaşım ve iyi örnekleri diğer eğitim kurumlarımıza örnek olabilir. Buna ilaveten, eğitim bilimcilerin iyi bildiği gibi öğrenmenin yollarından bir tanesi de gözlem yoluyla model alarak öğrenmedir. Trabzon TED Koleji’nin göstereceği muhtemel başarılar diğer okul öğrencileri için de motive edici ve yol gösterici olacaktır. Bu tür eğitim kurumları aynı zamanda yüksek öğretime geçiş sınavlarında daha iyi neticeler almamıza ve ülke genelinde otuzlu sıraların sonundan kurtarmamıza da yardım edebilir.
Eğitimde daha iyi bir Trabzon için marka eğitim kurumlarının şehrimizde açılmasının teşvik edilmesi lazım. Bu süreçte Trabzon’u yönetenlere ve siyasilerimize daha fazla iş düşüyor.