Sporcuların yüksek düzeyde yetişmesinde %80 görev antrenörlere düşmektedir. Tabii ki bu antrenörler bilgi düzeyleri ve eğitim durumları yeterli olmalıdır. Sporcuların kişilik ve psikolojik yönde hazırlanıp, elit bir duruma gelmeleri antrenör tarafından hedef alınmalıdır.

Bilgili, bilimsel çalışma yapabilen eğitimli antrenörler, psikoloji, pedagoji, fizyoloji, sosyoloji ve bir diyet uzmanı gibi olmasa bile beslenmeyi iyi bilmesi gerekir. Antrenör sporcuya günlük yaşantısını, topluma yararlı bir birey olmasını kendi örnek davranışları ile benimsetmelidir.

Antrenör, kişilik kazanmış bilgili kültürlü iyi bir eğitmen olmalıdır. 

Sporcunun sadece fizik yönünden gelişmesi ve yeteneğini sağlamakla kalmayıp, onun psikolojik, ruhsal ve zekâ yönünden gelişmesinde yardımcı olmalıdır. Tabi ki bütün bunları yapabilecek antrenör günlük aktüalite olaylarını yakından takip edip, sürekli kendini yenilemelidir.

Antrenör; ilgili spor bilim adamları, spor psikolojisi, antomi, fizyoloji, antrenman bilgisi, travmatoloji, sağlık hijyeni vb. sağlıklı bağlantılar kurarak bilgi ve görgüsünü artırmalıdır.

Herhangi bir spor dalının gelişmesinde antrenör, sporcu - antrenör ilişkisi her zaman ön planda olup önemini korumaktadır.

Karşılıklı diyalog içinde geçen ve uzun seneler süren bu çalışmalar, antrenör ve sporcu ilişkisini daha da yakınlaşmaktadır.

Bütün bu uğraşlardan sonra sporcu, üst düzeye ''zirveye'' çıkabilmektedir. 

Bu arada sporcu da gururlanma ve büyüklük kompleksine kapılma görülebilir.

Ancak antrenör bu durumu gerçek bir hareketle göstermeli , teorik bilgilerle sporcunun dünya görüşünü ve toplum içindeki davranışlarını da düzeltmeye gitmelidir. 

Yukarıda da belirttiğim gibi; bu da eğitimli, bilgili bilimsel çalışma yapabilen kültürlü bir antrenörün yapacağı iştir.

Sporun gelişmesi ve sporcunun hazırlanmasında antrenör, antrenman çalışma esasları, yüklenme dozajı , dinlenmeler arasında uyum sağlaması ,sporcunun beslenmesi siklet sporlarında kilo ayarlamaları, ilk yardım önlemleri hakkında  çok iyi bilgiye sahip olmalıdır.

Ayrıca antrenman ve müsabaka çalışmalarında günlük olarak programlama, sporcuları daha yakın takip edebilmek için kamp yapma ve pratik uygulamak için gerekli olan bilgilere ihtiyaç vardır.

Sporcunun aberaktif (kısa dönemli) prespektif ( uzun dönemli) planlamalar ile günlük çalışma kurallarına dayalı olmalıdır ki; başarıya ulaşılsın.

Sporda ileri olan ülkeler, bu prosedürleri uygulayarak başarıdan başarıya koşmaktadırlar.