Geçtiğimiz hafta yazdığım bir yazıda Trabzon İyi Parti teşkilatı ile ilgili tespitlerde bulundum, isimler yazdım. Yazının gazetemizde yayınlanmasından sonra ortaya çıkan tepkiler kulağıma kadar geldi. Konu ile ilgili İyi Parti Trabzon İl Başkanı Azmi Kuvvetli beyi arayarak, tepkinin sebeplerini öğrenmeye çalıştım. Azmi başkan gayet olgun bir şekilde; yazımı okuduğunu, tepki gösterilecek bir durum olmadığını, İyi Parti üyesi her bireyin adaylık şansı bulunduğunu telefonda bana söyledi. Gelelim tepki verip hadlerini aşarak hakkımda ısmarlama yazı yazdı cümlelerini ortalıkta kuranlara. Ben siz ve sizin gibileri siyaset geçmişimden dolayı çok iyi tanırım. Ülke ve vatandaş meselelerini kenara bırakıp, bireysel ikbal peşine koşan onlarca siyasi kişiliği gözlerim gördü, kulaklarım duydu. 20- 30 metrekare odalara sıkışmış, delege yazıp çizmekten sokağı unutan siyasetçilerin yapabilecekleri tek siyaset tipi sığ siyasettir. Bu geçmişte de böyleydi gelecekte de böyle olacaktır. Yanlış anlaşılmasın bu yazdıklarım sadece İyi Parti Trabzon teşkilatı ile ilgili değil tüm siyasi parti teşkilatları için geçerlidir. Son olarak bana ısmarlama yazı yazdırmak isteyen siyasilere gazetemizden telefon numaramı istemelerini ve beni aramalarını tavsiye ederim. Gerekli cevabı canlı olarak vereceğimden şüpheniz olmasın!

HAFİF RAYLI SİSTEM

Hikaye 2009 yılında başlar. 2004-2009 Belediye Başkanı CHP'li Mehmet Volkan Canalioğlu ve 2009 Trabzon Ak Parti Belediye Başkan Adayı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu yarışa girdi. Gümrükçüoğlu, Saadet Partisi Belediye Başkan Adayı’nın desteğiyle ipi göğüsledi ve Belediye Başkanlığı’nı kazandı.  Gümrükçüoğlu'nun tam 61 projesi vardı ve bu projelerin içinde hafif raylı sistemde en göz alıcılardan biriydi. Ne hikmetse 2014 yılına kadar Gümrükçüoğlu bu projesinden diğer bazıları gibi hiç bahsetmedi. Bütünşehir yasa tasarıyla büyükşehir olan Trabzon, 2014 yılında tekrar sandık başına gitti. 2009 yılında olduğu gibi Mehmet Volkan Canalioğlu ve Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu karşı karşıya geldi. Canalioğlu seçim vaatleri arasına Monoray (Tek ray hattından oluşan ve genellikle yerden yüksek olan demir yolu) projesini koyunca, Gümrükçüoğlu atağa geçerek karşı propaganda yaptı. 61 projeye başka projelerde ekleyen Gümrükçüoğlu 2014 yılında da ipi göğüsleyerek 2. dönemini devam ettirdi. Hafif raylı sistem 2 dönem de çok konuşuldu, çok tartışıldı. Gümrükçüoğlu kendi hafif raylı sistem projesi hakkında '”Uygunluğu yok.” açıklaması dahi yaptı. 2019 yerel seçimleri yaklaşırken Gümrüçüoğlu ile röportaj yapma fırsatı buldum ve hafif raylı sistemin yukarıda ki hikayesi anlatarak sordum. Net cevap verdi kendisi ve, “Samsun Büyükşehir Belediyesiyle ortak çalışma yapıyorum. Metro hattını kesinlikle Trabzon'a kuracağım.”' cümlelerini kurdu. Gümrükçüoğlu 3. dönemini göremedi ve yerine Murat Zorluoğlu Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı oldu. Hafif raylı ile ilgili sesi hiç çıkmazken, ses Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’ndan geldi. Bakalım 2024 yılında hafif raylı sistem için ne gibi animasyonlar seyredeceğiz. Gümrükçüoğlu 2017 yılı sonları itibari ile metro hattı için kesin kararını vermişti. Hatta yapılan projelere 3 milyon gibi bir ödeme yapılmıştı. Bugün ki değeri yaklaşık 10 milyon lira olan proje hakkında kimse ses çıkartmıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu proje aşaması için start verdi. Yeniden bir proje mi yapılacak? Eski proje revize mi edilecek? Trabzonlunun cebinde ne kadar çıkacak? Ne zaman açıklama yapılacak?

BAŞKAN ZORLUOĞLU BUNU GÖRMELİ

Argüdan Yönetişim Akademisi’nin yayınladığı büyükşehir belediyelerini ve başkanlarıyla ilgili bir araştırmanın sonuçları yayınlandı. Hizmet kalitesi olarak, 100 puan üzerinden 10 gruba ayrılan ankette Trabzon Büyükşehir Belediyesi 45-55 puan arası olan 6. grupta ve son sırada yer aldı. Umarım sayın Murat Zorluoğlu’nun danışmanları bu anketi başkanın masasına koymuşlardır.