PERFORMANSI ENGELLEYEN FAKTÖRLERİN GİDERİLMESİ!
Gençlerin çevresindeki tutumları, antrenmanlardaki davranışları, yenilgiler, zor duruma düştükten sonra kurtulmak için baş vurduğu yollar; hırs ve mücadeleciliği ayrı ayrı değerlendirmelidir.
Motivasyon dozaj, niteliği ve niceliği gencin durumuna göre ayarlayıp, psikolojik ve sosyal gereksinimleri objektif, doğru tanımlanmalıdır. Böylece bir çok sorun işin başında çözülmüş olur.
Antrenmanlar; sporcunun bedensel performansını maksimum düzeye çıkarırken aynı zamanda, hem kişilik özelliklerini, performans sporuna uygun hale getirir ve de strese karşı dayanıklıkları artırır.
Bütün bunların yanı sıra, sporcularda kaygı meydana getiren durumlar antrenmanlarda yineleyerek, koruma yolları öğretilir. Ayrıca; sporcunun psikolojik alışkanlığı sağlanarak dayanıklılığı artırılır.
Yarışma anı ve sonrası, bu uygulamalar son derece önemlidir. Burada yapılacak en önemli ve kolay iş, sporculara doğru olan başarı kavramının öğretilmesidir. Eğer sporcular, kendi performansını aştığı taktirde başarılı olacağına inanır. Böylece adım adım ve kendine güvenle hedefe doğru ilerleyerek, uluslar arası spor arenasında yüksek düzeye ulaşır.
Aşırı yüklenmeler, antrenman ya da maçlar olsun, zaman zaman sporculara tedavi sayılabilecek psikolojik yardım yöntemlerine gereksinim olabilir. Spor bilim adamları bu konularda dünyanın her yerinde yoğun araştırma, yeni yeni yöntemler geliştirmektedirler. Bu yöntemlerin sonucunda şu kanıya varılmaktadır. İnsan organizması ruhsal süreçler ile bedelsel süreçleri bir etkiletişim halinde olup, birbirinin işlevlerini etkilediklerini salik vermektedirler.
Ruhsal süreçler, bedensel süreçleri etkiliyor ise, ruhsal süreçler iradenin denetimi altına alınması, bu bedensel süreçlerde denetim sağlar. Ya da aksine aynı mekanizma ile bedensel süreçler iradenin denetimini aldığında, ruhsal süreçlerde denetim altına alınmış olur.