İnsanlar çok küçük yaşlardan itibaren eğitim sistemi içerisinde zaman zaman kendilerini oldukça yetersiz hissetmektedirler. Aileler de çocukların bu durumlarını görerek oluşmuş olan sorunların çözümleri için araştırmalar yapmaktadırlar. Sorun oluştuğu an, çözüme gidilmesi gerekmektedir.
Geleceğimiz olan öğrencilerimizi eğitmek için eğitilmiş olmak gerekmektedir. İşte bu yüzden eğitime ebeveynlerden, toplumdan başlanmalıdır. Öğrencilerimizin sağlıklı yetiştirilmesi için olaylara bütünsel çözümlerle yaklaşmak, her türlü ayrıntıya önem vermek gerekmektedir.
Öğrenci psikolojisi, üstünde büyük bir özen ile durulması gereken konular içerisinde yer almaktadır. Çünkü bu kişiler ilerleyen dönemlerdeki eğitimli nüfusu oluşturacaklardır. Bazen öğrenciler, yaşlarının getirdiği duygu değişimleri ile birlikte yaşadıkları başarısızlıklar sonucunda geri kalan tüm hayatlarında aynı başarısızlıkların süreceğine inanırlar. Bundan dolayı okul ve derslere hatta tüm çevrelerine oldukça ilgisiz davranırlar. Böyle bir durumda hiç vakit kaybetmeden öğrenci psikolojisine uygun hizmetlerden yararlanmak gerekir. Yapılacak olan danışmanlık hizmeti ile birlikte öğrencilere tek bir başarısızlıkla başarısızlığı tabu haline getirmemek gerektiği anlatılmaktadır. Deneyim sahibi bir danışman ile görüşen öğrenciler de olumsuz düşüncelerini sağlıklı bir şekilde düzenlerler.
Koronavirüs salgını toplumun hemen her kesimini rutin hayatından uzaklaştırıp bir süre ara vermesi durumunda bırakmıştır. Yaş grubu düşünüldüğünde öğrenciler bu süreçten en çok etkilenen grupların başında gelmiştir. Hem okullarda aldıkları eğitimden uzak kalmaları hem de akranlarıyla kurdukları iletişimden ve sosyalleşme fırsatlarından yoksun olmaları evlerde kısıtlı hareket imkanıyla birleştiğinde durum öğrenciler için bunaltıcı bir hal almıştır. Öğrencilerimizin öğretimleri MEB tarafından çevrimiçi derslerle yapılmış olsa da teknoloji bağımlılığı ve sanal ortam arkadaşlıkları çok büyük sorunlar oluşturmuştur. Bu sorunları en aza indirmek için öğrencilerin okullardaki psikolojik destek ve rehberlik hizmetlerinden faydalanması gerekmektedir.
Değişen Dünya düzeninde artık eğitim süreçleri de değişmiştir. Öğrencilerimizin eğitimine sadece ders ve başarı açısından bakılmamalıdır. İşin psikolojik yönü yıllardır olduğundan çok daha fazla önem arz etmektedir. Öğrenci psikolojisini oluşturan olgular aslında öğrencilerimizi ruhsal bataklığa sürükleyen tehlikeli maddeler haline gelmiştir. Buradan çıkışta öğrencilerimizde öz güven duygusunu uyandırmak en etkili önlemlerden birisi olacaktır. Öğrencilerimizi hedefsiz bırakmayarak ne için mücadele verdiklerini onlara benimsetmeliyiz. Başta ebeveynler olmak üzere tüm toplum olarak öğrencilerimize güvenmeliyiz. Öğrenci psikolojisini anlamak bile çocuklarımız için yeterli olacaktır. Çünkü her insan gibi çocuklarda anlaşılmak ister bu süreçle mücadelede ebeveynlerimiz için duygudaşlık şarttır.
Öğrencilere sadece bir çocuk olarak değil yaşadığımız toplumun geleceği olarak bakmak gerekir. Toplumsal olarak gelişimimiz bilgiden ziyade işin çocuk psikolojisini yönetebilirsek gerçekleşebilecektir. Son zamanlarda toplumumuzda gözlemlediğimiz cinnet intihar vb psikolojik bozuklukların ilgililerin doğru yönetilemeyen çocukluklarından kaynaklandığı aşikardır.
Muasır medeniyetler seviyesine çıkmak ancak ve ancak doğru yönlendirilmiş öğrenci psikolojileriyle gerçekleşir.