o yar gelir
bazı insanlar istese de kötü olamazlar
sanat adına gerek icra ettikleri rol gereği
ve de gerekse yaşadıkları toplum içerisinde
yansıtırlar insanlıklarını ayna gibi dış yüzeylerine
bunlardan iki kişilik var ki doyulmaz tadına
birisi her babacan rolün adamı 'hulusi kentmen'
diğeri de güldürürken düşündüren 'kemal sunal'
*
hulusi kentmen babacan komiser rolünde elleri arkasında
mezarlıktan geçmektedir
bi bakar ki adamın biri mezarlıkta hem türkü çığırmakta
hem de mezar eşelemekte
ne yapıyorsun burada be adam! diye seslenir:
kemal sunal'da o filme yansıtılan mütevazi kişiliğiyle mezarını kazdığını söyler
sonrasında ise;
elinde kazma kendi mezarını kazarken mırıldandığı
‘o yar gelir’ türküsü unutulur mu hiç
*
her ne kadar ruhi su ustanın bitlis yöresine ait olan bu türküyü bugünkü notalarıyla bestelemiş olsa da o’nun sesi kadar da ‘sadık gürbüz’ ustanın sesinden de çok güzeldir
ancak gene de ‘tuncel kurtiz’ ustanın da sesini es geçmemek gerekir
o’nun sesiyle de muhteşem ötesidir
şimdilerde bu türküyü kim çığırırsa onu dinliyorum
çünkü ben de zamandan kaçamıyorum
o yar gelir
o yar gelir yazıya da bana gül olur
yüzün görsem tutulur dilim lal olur
aşka düşen divane gezer del olur
evlerine vara gele de usandım
el kızını ben kendime yar sandım
yüreğime hançer de vurdu gül sandım
mezarımı derin de kazın dar olsun
altı lale üstü de çimen bağ olsun
ben ölürsem sevdiceğim sağ olsun
bitlis yöresi: derleyen notalayan ruhi su