“KTÜ ekolü ile gurur duyuyoruz”
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) mezunları, akademik ve bilimsel başarılarıyla Türkiye'de öne çıkmaya devam ediyor. KTÜ Mühendislik Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunu Prof. Dr. Ali Özen, Tarsus Üniversitesi Rektörlüğüne atanarak önemli bir akademik görev üstlendi. Ulusal ve uluslararası alanda yaptığı akademik çalışmalarla dikkatleri üzerine çeken Prof. Dr. Özen, Tarsus Üniversitesi’nde hizmetlerine devam edecek. Aynı zamanda KTÜ Harita Mühendisliği Bölümü mezunu ve Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) Harita Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Taşkın Kavzoğlu, Türkiye Bilimler Akademisi “Asli Üyesi” olarak seçildi. Prof. Dr. Kavzoğlu, Harita Mühendisliği alanında TÜBA üyeliğine seçilen ilk akademisyen unvanını kazandı. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı: “Tarsus Üniversitesi Rektörlüğü görevine atanan mezunumuz Prof. Dr. Ali Özen’i ve TÜBA Asli Üyeliğine seçilen mezunumuz Prof. Dr. Taşkın Kavzoğlu’nu tebrik ediyorum. KTÜ Ailesinin her üyesinin başarısı, bizler için büyük bir gurur kaynağıdır. Her iki isme de görevlerinde üstün başarılar diliyorum.” ifadelerini kullandı.
Demiryolunda hata yapılıyor!
Gümüşhaneli Mühendis Mimarlar Derneği (GÜMÜP) Trabzon İl Temsilcisi Onur Doruk, Demiryolu konusunda hata yapıldığını belirterek, “Yol yakınken hatadan dönün, bu ülkenin kaynaklarını heba etmeyin” dedi. Doruk şunları söyledi: “Yıllardan beri gündemde olan ve yapılması için Trabzon’da ve Gümüşhane’de Erzincan-Gümüşhane- Trabzon Demiryolu Yaptırma Platformu'nun ve iki şehrin Ticaret Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarının gündemde tutması ile planlanan bu güzergah ve planlamanın Devlet Demir Yolları'nın stratejik proğramına alınmış olan demiryolu projesi, görünmez bir elin etkisi ile daha önce Trabzon’a yapılma sözü verilen Lojistik Merkez ve Liman projesinin Rize iline kaydırılması sebep gösterilerek Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu hattı, Devlet Demiryolları'nın raflarına kaldırılarak, Erzurum-Rize hattının yapılmasına öncelik verilmesi büyük bir hatadır. Şöyle ki bölge ticaretine hayat verecek, yapım maliyeti daha uygun ve Türkiye ihracatına maksimum katkı sağlayacak güzergah Erzincan-Gümüşhane-Trabzon hattıdır. Sadece yapılmakta olan lojistik merkezi sebep gösterilerek stratejik olarak bu yolun alternatifi olma ihtimali dahi olmayan bir güzergahın gündeme taşınması, en basit üslûpla ülkenin kaynaklarını heba etmektir. Aynı yanlışı yıllar önce Ovit Tüneli ve Zigana Tüneli öncelemesinde yapılmıştı, demir yolunda yapılacak hatalı bu stratejiniz, çok daha hatalı bir planlama olacaktır. Zigana Tüneli yapılması, Ovit Tüneli'nin yapılmasından çok önceleri gündeme gelmişti ama, Rize lobisinin baskıları ile Zigana Tüneli'nden yıllar önce başlanıldı ve 5 yıl önce yapılıp hizmete alındı, Zigana Tüneli ise açılalı 20 ay olmasına rağmen Ovit Tüneli'nin açık olduğu 5yılda geçen araç sayısının 30 katı araç sadece 20 ayda geçmiştir, bu veri Ulaştırma Bakanlığı elinde iken Erzurum-Rize demir yolu projesi laf olarak dahi gündeme gelmemelidir. Böyle bir veri elimizde iken, sade lojistik merkez bahane edilerek, rantabilitesi Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesinin ondabiri dahi olamayacak alternatiflerin konuşulması bile gündeme gelmemelidir. Trabzon aktif olarak çalışan Arsin OSB, Akçaabat Şinik OSB, Beşikdüzü OSB ve Vakfıkebir OSB’si yapımına başlanılan Arsin Endüstri Yatırım Adası ve Limanı Projesi ile Araklı Tekstil OSB ihtisas Bölgesi Projesi ile, 2 devlet, 1vakıf üniversitesi ile ihracatta ilk yüzdeki şirketleri ve ihracattaki payı ile, Kamu ve özel sektörün 200'ün üzerindeki Bölge Müdürlükleri ve Spordaki bulunduğu yeri ile ve altyapısı gelişmiş küçük sanayi siteleri ve imalathaneleri ile demiryolunun sahile inmesi gereken yerdir. Aktif çalışan Trabzon Limanı ile, geliştirilmeye müsait Vakfıkebir Limanı, Çarşıbaşı Limanı ve Planalana Arsin Endüstri Teknoloji Bölge Limanı ile Lojistik Stratejinin en rantabl olduğu noktadır. Şimdi başta Trabzon Demiryolu Platformu ile Gümüşhane Harşit Demiryolu Platformu başta olmak üzere, iki şehrin Ticaret ve Sanayi Odalarını, siyasi parti il başkanlıklarını, milletvekillerini ve bütün STK larını yüksek sesle Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi hayata geçirilene kadar yüksek sesle bu verileri seslendirmeye ve eyleme geçmeye çağırıyorum, bu trende kaçmasın.”
Engelli araçlarında ÖTV istisnası
Engelli araçlarına uygulanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) istisnası için yüzde 40 yerlilik şartı getirildi. Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, ÖTV istisnası olarak engelli vatandaşlara yapılan satışlarda yerlilik oranı yüzde 40'a, bu istisna kapsamında alınan araçlar için elde tutma süresi de 5 yıldan 10 yıla çıkarıldı. Bakanlık yetkilileri, Kararın, yerli sanayiyi destekleme ve cari açıkla mücadele amacıyla alındığını bildirdi.