"Öğretmenlik Mesleği Bu Kanun Tasarısına Sığmaz!"

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitim bileşenlerinin görüşünü almadan hazırladığı Öğretmenlik Meslek Kanunu (ÖMK) tasarısının 22 maddesini, tüm itirazlara rağmen Temmuz ayında TBMM’den geçirdi. Meclisin yeniden açılmasıyla birlikte, siyasi iktidar bu tasarıyı tekrar gündeme taşıdı.

KTÜ’de “Türkiye’nin Havacılık Seyri” Semineri Gerçekleştirildi KTÜ’de “Türkiye’nin Havacılık Seyri” Semineri Gerçekleştirildi

Öğretmenlerin ve eğitim emekçilerinin sesine kulak verilmeden hazırlanan bu kanun tasarısının kabul edilmesi mümkün değildir. Bu tasarı, eğitimi ticari bir meta olarak gören, parası olanın faydalanabileceği bir sistem anlayışının ürünüdür. Kamu yararına ve öğrenci faydasına yönelik hiçbir düzenleme içermemekte, öğretmen emeğini ise değersizleştirmektedir.

Bu yasa tasarısıyla:

Öğretmenlerin ekonomik, özlük ve mesleki sorunlarına çözüm getirilmemekte,

Özel sektör öğretmenlerinin hakları güvence altına alınmamakta,

Eğitim fakülteleri tali plana itilerek, Milli Eğitim Akademileri esas alınmaktadır.

Öğretmenler kategorilere ayrılarak, meslek itibarı yok sayılmakta ve emek sömürüye açık hale getirilmektedir.

Bu kanun, meclisten geçirilirse "kadük kalmaya mahkûm" bir yasal metin olacaktır. Bizler, öğretmenlerin sesine kulak vermeyen bu kanun tasarısını kabul etmiyoruz!

MEB, gerçek bir meslek kanunu hazırlamak istiyorsa, ILO ve UNESCO'nun ortak belgesi olan 'Öğretmenlerin Statüsü Tavsiyesi' metni esas alınmalıdır. Tüm eğitim emekçilerinin ekonomik, demokratik ve özlük haklarını iyileştiren, mevcut hakları koruyan, eşit işe eşit ücret ilkesine dayanan bir meslek kanunu hazırlanmalıdır. Siyasi iktidar ve MEB, taleplerimize kulak vermelidir.

Muhammet İKİNCİ
Trabzon Şube Başkanı
02/10/2024

Editör: Gözde Üçüncü