Başkan Genç: Tonya'ya Verdiğimiz Sözleri Adım Adım Yerine Getireceğiz Başkan Genç: Tonya'ya Verdiğimiz Sözleri Adım Adım Yerine Getireceğiz

Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu. Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinin verilerine göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor. Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi. Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti. Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.

BÜYÜME GÖSTERDİ 

Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, “Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur.” değerlendirmesinde bulundu.

ÖNEMLİ BİR FIRSAT 

Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti: “Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir.”