KÖYLÜ MİLLETİN EFENDİSİ DEĞİL MİYDİ?


"Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu"nda değişiklik.
Yapılan değişikliğin amacı, tarım arazilerin bölünmesi (küçülmesi) ve miras yolu parçalanmasına engel olmak.
Düzenlemenin gerekçesinde hedef; Avrupa Birliği "ORTALAMA PARSEL BÜYÜKLÜĞÜNE" erişmek.
Yeni kanun uygulanırsa "MİRAS" kalan arazisini hissedarları ile paylaşmak istemeyen ya da kanunca öngörülen parsel büyüklüğünü sağlayamayan hissedarlar "ŞİRKET" kurmak zorunda.
Şayet hissedarlar aralarında anlaşamıyor ise, mahkeme kararı ile hissedarlardan biri araziyi satın almak zorunda. Ayrıca bu hissedar araziyi en iyi işleyebilecek "ehil hissedar" olmalı.
Eğer hissedarlardan biri istenen bedeli ödeyemezse, komşu parseller ya da herhangi bir kişi araziyi satın alma hakkına sahip.
Temel birinci sorun arazinin bölünmesi için gerekli olan alan koşulunun ne olacağı ve tarım parselinin nasıl belirleneceğidir.
Fındık ve çay arazileri yasa kapsamında "dikili tarım arazisi" olarak tanımlanmaktadır.
Trabzon özelinde Zafanoz, Kavala, Kireçhane, Uğurlu gibi kentsel gelişimin çeperinde kalan fındık alanlarını tarım arazisi olarak nitelendirdiğimizde bunun hissedarlar arasında paylaşımı nasıl yapılacaktır?
Arazi dönüm fiyatlarının 200.000 TL ile 400.000 TL arasında değişen bu alanlarda hissedarlar bu bölüşümü nasıl gerçekleştirecek? Parayı nerden elde edecek?
Fındık bahçesinden petrol çıkmadıkça da bu paranın ödenmesi güç.
Her köyde milyonerlerimiz yok ama yakında ŞİRKET sahiplerinin bol olacağı günler yakındır.