Trabzon’da Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı en önemli hizmetlerin başında hiç kuşkusuz şehirdeki belediye otobüslerini yenilemesi olmuştur.
Tarihten kalma ‘Tabutluk’ diye tabir edilen eski belediye otobüslerinin yerine klimalı, konforlu otobüslerin alınması vatandaşlara yapılan en önemli hizmetlerin başında geliyor.
Yeni otobüsler, vatandaşların eski otobüslerle özellikle yaz aylarında toz toprak içerisinde yolculuk yapmasının önüne geçti. Vatandaşlar da bu hizmetten dolayı sokakta memnuniyetini dile getiriyor.
Biz de kamuoyu adına başta Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu olmak üzere Büyükşehir Belediyesi’nin yetkililerine teşekkür ediyoruz..
Ancak şunu belirmek isterim; günün belli saatlerinde bazı hatlarda yolcu sayısının çok fazla olduğu herkesin malumudur.
Yolcu yoğunluğunun en fazala yaşandığı hatların başında da Fatih-Tıp, Beşirli-Tıp Fakültesi ve Kanuni Numune Hastanesi Kaşüstü-Meydan hatları geliyor.
Birkaç gün önce Kaşüstü’ndeki Kanuni Eğitim Araştırma Hastanesi’ne gittim. Öğleden sonra Fatih Mahallesi’nden belediye otobüsüne bindim.
Ancak binmez olaydım. Kasüstü’ndeki hastaneye tam 1 saatte gidebildim.
Trafik zaten kilitleniyor. Bu kaçınılmaz bir durum. Bir de otobüs her durakta durduğu için çile daha da artıyor.
Konforlu otobüslerle yapılan yolculuk yerini çileye bırakıyor.
Otobüs tıka basa dolu olmasına rağmen önemli bir kamu hizmetini yerine getiren belediye otobüsü şoförlerimiz de yolcuların mağdur olmaması için haklı olarak duraklardaki yolcuları almaya devam ediyorlar.
Otobüsler, tıka basa doldurulduğu için yolcular özellikle yaşlılarımız ve hasta vatandaşlarımız mağdur oluyor.
Belediye otobüsü her durakta durduğu için bir de trafik sıkıştığından hastalar, hastanedeki randevu saatine yetişemiyorlar. Yolcular da doğal olarak bu duruma isyan ediyorlar.
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi, yolcu sayısının yoğun olduğu hatlarda otobüs seferlerini artırsa çok daha güzel olacağını düşünüyorum.
Ek seferler düzenlense vatandaşlar bu kadar mağdur olmaz.
Zaten vatandaşlarda yolcu sayısının yoğun olarak yaşandığı yerlerde sefer sayılarının artırılmasını talep ediyorlar.
Büyükşehir Belediyemiz için sefer sayılarını artırmasının çok da zor bir durum olmayacağı kanaatindeyim. Elbette bunun planlamasını yapacak olan yetkililerimizdir. Bizler vatandaşlarımızdan gelen talepleri yetkililerimize iletiriz.
Aslında şehrimizde hem trafik çilesini hem de otobüslerimizdeki yolcu yoğunluk sayısını azaltacak en önemli icraat, hafif raylı sistem projesinin hayata geçirilmesidir.
Bu projenin bir an önce hayata geçirilmesi elzem olmuştur.
Tabii mega proje için Büyükşehir Belediyemiz birkaç ay önce düğmeye basmıştı. Hafif raylı sistem projesi Büyükşehir Belediye Meclisi’nde 2016 yılı performans programına işlenmişti.
Raylı sistemin üç etap olmak üzere güzergahı da belirlenmişti.
Üçüncü etap şehir merkezini Yomra’ya bağlayan güzergah. Üniversite C Kapısı’ndan ana hatta bağlanan etap üniversite, havalimanı, Konaklar, Yalıncak, Kaşüstü, Yomra güzergahlarına hizmet verecek şekilde tasarlanmıştı. Allah nasip ederde bu proje hayata geçerse şehrimizin marka değeri artacak. Vatandaşlara çok büyük bir hizmet sunulmuş olacak.
Başkan Gümrükçüoğlu, belediye otobüslerini yenileyerek nasıl ki güzel bir hizmete imza atmışsa hafif raylı sistem projesini de hayata geçirerek başarısını taçlandıracaktır.
Ancak hafif raylı sistem projesinin hayata geçirilmesi belki birkaç yılı alacak. Belki 2020, belki 2023. Bu projeler kolay olmuyor.
Bu yüzden Büyükşehir Belediyesi UKOME’nin yolcu sayısının fazla olduğu yerlerde otobüs seferlerini artırması vatandaşları mutlu edecektir.