HEMEN YAPIN ŞAMPİYONLUK YAKIN
Trabzon’un Ortahisar ilçesinde trafiğe kapatılan Kahramanmaraş Caddesi, Trabzonspor’un her galibiyetinin ardından taraftarların kutlama noktası olmuştur. Kahramanmaraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması nedeniyle başlatılan çalışmaların Haziran’da bitirileceği açıklanmıştı. Yine güzel bir çalışma zamanlama nedeniyle eleştirilere mahkûm edildi. Alınan bazı güzel kararlar ve hayata geçirilmesi planlanan projeler vatandaşları sevindirirken, projelerle ilgili yapılan hatalar sevinçleri kursakta bırakıyor maalesef. Şampiyonluğun garantilenmesine çok süre kalmamış olsa da resmi şampiyonluk Mayıs’ta kutlanacak. Trabzon’un tabiri caizse gözbebeği, en işlek alanı o sırada tadilatta olacak. Cadde yine trafiğe kapatılsaydı da tadilat turizm sezonu da bittikten sonraya bırakılsaydı olmaz mıydı? Bu zamana kadar sabrettik 7-8 ay daha beklerdik. Madem böyle bir işe giriştiniz o zaman Kahramanmaraş Caddesi’nin belli bir kısmını bitirin de tüm Türkiye’ye nasıl şampiyonluğun coşkulu bir şekilde kutlanacağını gösterelim. Bu arada dediğimiz gibi Bordo-Mavili ekipte mutlu son yakınken Kahramanmaraş Caddesi’ne Trabzonspor’un şampiyonluk anıtı iyi gider. Yanına da şike anıtı. Bu iki anıt yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası olur. Hele ki gurbette Trabzon ve Trabzonspor aşkını içinde yaşayan memleket sevdalılarının da yüzünde tebessüm açmasını sağlar. Buradan ilgililere duyulur…
FİYATLAR NEYE GÖRE BELİRLENİYOR?
Geçtiğimiz günlerde Trabzon il sınırları içerisinde faaliyet gösteren M, D, S ve T harf grubu toplu taşıma araçlarının tarife ücretlerine zam yapıldı. Buna göre Ortahisar ilçesindeki M, S, D plakalı araçlarda sivil ücreti 5 TL, öğrenci ücreti 4 TL oldu. Karşılaştırmalarımda sivil ücreti ele alacağım. 6 kilometrelik mesafede olan Ortahisar’da dolmuş ücretleri 5 TL iken 11 kilometredeki Yomra’da dolmuş ücretleri 6 TL. Mesafeler neredeyse iki katı. Ücretleri arasında ise 1 liralık fark var. Dur kalk yapmanın daha fazla yakıt harcamaya sebep olduğunu varsaysak bile Ortahisar’da uygulanan bu fiyat biraz fazla değil m? Mesafesi birbirinden farklı ancak dolmuş ücreti aynı olan ilçeler de var. Mesela Akçaabat ve Yomra; Akçaabat 15 kilometre mesafede, fiyatı 6 TL (Yomra’yı zaten yazmıştım). Dolmuş esnafı, artan yakıt fiyatları karşısında mağdur eyvallah ancak vatandaşın mağduriyeti ne olacak. Dolmuşçu esnafı evine ekmek getirecek de vatandaş getirmeyecek mi? Bu fiyatlar neye göre belirleniyor?
ULAŞIM HAKKI KISITLANMASIN
Öte yandan yakıta gelen zamlardan ötürü dolmuş ücretlerine yansıyan artışlar vatandaşların daha uygun olan otobüslere yönelmesine neden oldu. Arabası olanlar da otobüsleri kullanmaya başladı. Otobüslerdeki mağduriyetler ise yıllar geçiyor ama bitmiyor. Otobüsler tıklım tıklım. Belli saatlerde yoğunluk yaşandığı bir gerçek. Şoförler de bunun farkında. Ancak gelin görün ki şu pandemi döneminde bile bazı saatlerde otobüsler iğne atsanız yere düşmeyecek kadar yolcuyla dolduruluyor. Tacize uğrayanlar, kavga edenler, ayakta durmakta zorluk çeken büyüklerimiz… Ne ararsanız oluyor balık istifi otobüslerde. Şoförler neye dayanarak otobüsleri bu derece tıklım tıklım dolduruyor. Bu saatlerde seferler artırılamıyor mu? Yıllardır aynı şekilde taşımacılık yapan otobüslerin bu durumlarından yetkililerin haberi olmasına rağmen bu kadar basit bir mevzuyu çözmemekteki ısrar ne? Hele hafta sonu azaltılan sefer sayılarını anlamak çok güç. İnsanların hafta sonu ulaşım hakkı neden kısıtlanıyor? Cumartesi ve Pazar günü işe giden birçok insan var. Bir an önce mağduriyet yaşayan insanların dertlerine çare bulunmalı.