Türkiye’yi dünyada en geniş ve en iyi şekilde tanıtan ve bir dünya markası olan (Turkish Airlines) Türk Hava Yolları 1 milyar 380 milyon TL sermayeli bir anonim ortaklıktır. Sermayesinin yüzde 50.88’i halka açık, yüzde 49.22’si de Türkiye Varlık Fonu’na ait olan Türk Hava Yolları A.O’nun, THY Teknik A.Ş’nın yanı sıra Cornea Havacılık Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., Goodrich T.T. Servis Merkezi Ltd. Şti., Güneş Ekspres (Sun Ekspres) Havacılık A.Ş.,P_W T.T. Uçak Bakım Merkezi Ltd. Şti.,TCI Kabin İçi Sistemleri San. ve Tic. A.Ş., TGS Yer Hizmetleri A.Ş., THY Aydın Çıldır Havalimanı İşletme A.Ş., THY DO-CO İkram Hizmetleri A.Ş., THY Havaalanı Gayrimenkul Yatırım ve İşletme A.Ş, THY Opet Havacılık Yakıtları A.Ş., THY Uluslararası Yatırım ve Taşımacılık A.Ş., Uçak Koltuk Üretimi San.ve Tic. A.Ş. ve Vergi İade Aracılık A.Ş adlarında sahip ve değişik oranlarda hissedar olduğu iştirakleri de vardır. Bunun yanı sıra bünyesinde alt marka (Sub brand) olarak Anadolu Jet ve THY Kargo (Turkish Cargo) yapılanması vardır. THY’nin Low Cost Carrier’i (Düşük ücretli taşıyıcısı) gibi algılanan, Anadolu kentlerinin havayolu ulaşım faaliyet ihtiyacını ekonomik bir şekilde karşılamak için 2008 yılında THY Bölgesel Uçuşlar Başkanlığı’na bağlı olarak kurulan Anadolu Jet, 5 olan uçak sayısını daha sonra 36 uçağa (Hepsi Boeing 737-800) çıkararak 43 havalimanında faaliyete başladı.
FİLOSU 57 UÇAĞA ÇIKACAK
Yıllar içinde başarılı operasyonlara imza atan Anadolu Jet, daha da büyüyerek kendi kanatlarıyla uçmak için, yurt içi uçuşların yanı sıra 2020 yaz tarifesiyle uluslararası uçuşlara da başladı ve İstanbul Sabiha Gökçen ile Ankara Esenboğa Havalimanı'ndan birçok noktaya seferler düzenledi. Tabii Kovid-19 salgını tüm havayolu şirketleri gibi Anadolu Jet’i de olumsuz etkiledi.
Uçuşlarını, THY’nin deneyimli kabin ve kokpit ekipleriyle gerçekleştiren Anadolu Jet farklı bir kalite standardıyla bugüne kadar 100 milyonu aşkın yolcu taşımayı başardı. 16 ülkede 26 destinasyonu daha uçuş ağına ekleyen ve filosunu 57 uçağa çıkaracak olan Anadolu Jet iç hatlarla beraber şu anda 68 nokta ve 107 hatta uçuş gerçekleştiriyor. Bir milyon koltuk arzı ve yüzde 20’yi aşan kapasiteyle sektörde ben de varım diyen THY’nin küçük kardeşi olmaya hazırlanıyor. Belki yeni, farklı bir isim (Anatalia Jet) ve logo ile uçacak olan Anadolu Jet’ın yuvadan ayrılması faaliyetleri hızla devam ediyor. SHGM’ye başvuru yapıp, ön izin alacak olan Anadolu Jet’in AOC alması süreci güçlü bir filo, ekip ve mali yapısı olduğu için hızlı işleyip, kolayca olur kanaatindeyim.
Türk sivil havacılık şirketlerinin sayısının artmasından gurur duyuyor, dördüncü büyük şirket olarak yeni markamızın gökyüzünde boy göstermesini sabır ve heyecanla bekliyoruz.
Devamı yarın...