“Cumhurbaşkanlığı Onaylı Bir Proje”

Çelebi, 2017 yılında alınan karar doğrultusunda 2019’da Cumhurbaşkanlığı onayıyla yürürlüğe giren Arsin Yatırım Adası’nın, Trabzon ve Türkiye için büyük bir fırsat olduğunu belirtti. Projenin yürütmesinin valilik uhdesinde olduğunu, şirketin başkanlığına o dönemin valisi İsmail Ustaoğlu, başkan yardımcılığına ise belediye başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun getirildiğini hatırlattı. Ancak Çelebi, göreve geldiklerinde ÇED raporları ve derinlik ölçümleri tamamlanmış olmasına rağmen, Milli Emlak’tan yer tahsisinin hâlâ yapılmadığını ifade etti.

Zor ve Maliyetli Bir Proje

Yatırım Adası’nın teknik zorluklarına dikkat çeken Çelebi, “200 metre açıklıkta, 50 metreyi aşan bir derinlik var. Bu, yaklaşık 18-20 katlı bir bina yüksekliğine denk geliyor. Kıyıya yaklaştırıldı, ancak dolgu malzemesi büyük bir sorun. 2024 başındaki çalışmalarda tahkimat ve dolgu maliyeti 18 milyar TL olarak hesaplandı. Güncel hesaplamalarda bu rakam çok daha yüksek olacaktır” dedi.

Trafik denetimlerinde 498 bin araca ceza!
Trafik denetimlerinde 498 bin araca ceza!
İçeriği Görüntüle

49 Yıllığına Kiralandı, Boş Denize 2 Milyon TL Ödeniyor

TTSO tarafından 49 yıllığına kiralanan alan için yıllık kira bedelinin geçen yıl 1 milyon 200 bin TL, bu yıl ise yaklaşık 2 milyon TL olduğunu belirten Çelebi, “Her yıl boş denize 2 milyon TL ödüyoruz. Bu alanın bir an önce istimlak edilip dolgu çalışmalarına başlanması gerekiyor” dedi.

Dolgu Malzemesi ve İstimlak Sorunları

Projede kullanılacak dolgu malzemesiyle ilgili sıkıntılara da değinen Çelebi, yakın bölgede yeterli dolgu malzemesi bulunamadığını söyledi. Arsin OSB’nin birkaç kilometre uzağında bulunan taş ocağının sadece yüzde 25’lik bir ihtiyacı karşılayabildiğini belirten Çelebi, Yanbolu Vadisi’ndeki taş kaynaklarının ise turizm vadisi statüsünden dolayı kullanılamadığını ifade etti. Çelebi, “Oranın taş ocağı olarak kullanılması halktan tepki çekebilir. Bu nedenle çok dillendiremiyoruz” dedi.

Yatırımcı ve Devlet Desteği Şart

Projenin tamamlanabilmesi için güçlü yatırımcılara ve devlet desteğine ihtiyaç olduğunu vurgulayan Çelebi, “Bu proje dünya çapında önemli firmalar için cazip hale getirilmeli. Ancak devlet eliyle yapılması gerekiyor. Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve Sanayi Bakanlığı ile görüşmelerimiz devam ediyor” dedi.

“Toplumla Karşı Karşıya Gelmemek İçin Bekliyoruz”

Projenin mevcut durumu hakkında bilgi veren Çelebi, “Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile yaptığımız görüşmede, toplum tepkisi çekebilecek risklerden dolayı bir süre beklenmesi gerektiği söylendi. Ancak zaman kaybı projeyi daha maliyetli hale getiriyor” dedi.

“Yatırım Adası, Trabzon İçin Bir Şans”

Çelebi, Arsin Yatırım Adası’nın Trabzon’un ekonomik geleceği için büyük bir fırsat olduğunun altını çizerek, “Proje Cumhurbaşkanlığı himayesinde ve hayata geçirilmesi Trabzon için hayati öneme sahip. Ancak, zorluklar aşılmadıkça bu proje ilerleyemez. Her geçen gün daha büyük kayıplar yaşamamak için bir an önce somut adımlar atılmalı” ifadelerini kullandı.