Tiflis seferleri 15 Ağustos’ta

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Trabzon’a gelen turist sayısında azalma olduğu yönünde iddialara cevap verirken yeni gelişmelerin müjdesini verdi. Başkan Genç, “Rakamlar çıkacak. Hemen kimse paniğe kapılmasın. Sayı artıyor.” derken Bakü’den gelen haftalık uçuş seferlerinin 4’e çıktığını Tiflis uçuşlarının ise Ağustos’un 15’inde başlayacağını açıkladı.

KİMSE PANİĞE KAPILMASIN ŞEHİR DOLU

Trabzon’a gelen turist sayısında azalma olduğu yönünde gözlemlere dayalı sorunla ilgili konuşan Başkan Genç, “Rakamlar çıkacak. Hemen kimse paniğe kapılmasın. Sayı artıyor. Akşam 9-10 saatlerinde Meydan’daydım. Dolu şehrimiz. Bu sayıyı vermemiz mümkün değil. Sene sonunda Turizm Bakanlığı, Valilik ve Turizm İl Müdürlüğü tarafından istatistiki bilgiler verilecek. Turistler Trabzon’a gelmiyor diye bir şey yok. Körfez ülkelerinden Sudan’dan gelenlerin yanı sıra geçen yıl Bakü’den haftada 2 uçak vardı. Şimdi 4 uçak sayısına çıktı. Bakü’den Trabzon’a doğrudan 4 uçak geliyor.” diye konuştu.

TİFLİS UÇUŞLARI BAŞLIYOR

Başkan Genç, Tiflis’ten seferlerin ise yakında başlayacağına işaret ederek Gürcistan’dan geçen yıl sağlık turizmi ile ilgili 41 bin 783 kişi geldi. Çok kısa zamanda da Tiflis’ten Trabzon’a uçuşlar başlıyor. Uçuşların başlamasını Ağustos’un 15’i gibi öngörüyoruz. Çalışmalarımız sürüyor. Gürcistan Başkonsolosumuz da bizi ziyarete geldi. Önümüzdeki hafta gidiyorum. Kendisinden de rica ettik. Hem Ticaret Odamız, hem otelciler birliğimiz, AVM’lerimiz ve sağlık merkezlerimizin temsilcileri ile toplantı yaptık. Gerekli adımları atmak için mutabakatı sağladık.” şeklinde kaydetti.

İŞLETMELERE KAPATMA CEZASI

UYGULANACAK ŞİKÂYET GELMEDİ

Başkan Genç, “2 gün önce ise Libya Trablus Belediye Başkanı bizi aradı. 15-20 gün önce bir heyet ağırlamıştık. Trabzon olarak açılıyoruz aslında. Çok ciddi potansiyelimiz var. Daha da büyütüyoruz. Şehir adına eksikliklerimizi gidereceğiz. Önümüzdeki yılın başlarında ben de belki Libya’ya, Katar’a, belki Suudi Arabistan’a, Bakü’ye, Tiflis’e gideceğim. Belediye Başkanı olarak bu benim de görevim. Odalarımızla birlikte olup Avrupa turizmi tekrar artırmak için Avrupa’ya da gidebiliriz. Birçok kesime hitap eden özelliklerimiz var. Sümela Manastırı’mız farklı inanca hitap ediyor. Kuştul, Vazelon Manastırlarımız mezhepsel farklı değerlere hitap ediyor. Eleştirel yaklaşımlara katılmıyorum. Yaşayıp göreceğiz. Yeter ki suiistimal olmasın. Meydan’da geçen yıl 3 gün bazı restoranları kapatmak zorunda kaldım. Bu sene öyle bir cezaya gerek kalmadı. Arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Şikâyet gelmedi. Daha çok tedbir alacağız.” ifadelerini kullandı.

FAŞİZAN YAKLAŞIMLARI KINIYORUM

Başkan Genç, son olarak ırkçı yaklaşımları kınadığını belirterek “Araplara yönelik maalesef faşizan yaklaşımları şiddetle kınıyorum. Her nereden gelirse gelsin daha çok gelsin. Hem şehrimize geliyorlar, hem de bu şehre para bırakıyorlar. Şehrin ekonomisini ilgilendiriyor bu durum.” dedi.

Trabzon Heyeti Belgrad'da Miodrag Jesic Anısına Gösteri Maçı İçin Bir Araya Geldi Trabzon Heyeti Belgrad'da Miodrag Jesic Anısına Gösteri Maçı İçin Bir Araya Geldi