“Aslında Yoksun”: Tiyatroda Bir Yas Yolculuğu ve İçsel Arayış

Bu haftaki köşe yazımda kendime biraz pozitif ayrımcılık yaparak “yas” üzerine birkaç sözümü sizlerle paylaşmak istedim. Kayıpların ardından gelen o derin boşluk ve yalnızlık, insan ruhunda dalgalanan fırtınalar gibi; kimi zaman dinmeyen bir hüzün, kimi zamansa en beklenmedik nesnelere sığınma ihtiyacı… Aslında Yoksun adlı oyunumda bu duyguları, Akın Aker’in incelikli yönetmenliği ve Hüseyin Sabri Kurtuldu’nun sahneye hayat veren performansıyla anlatmaya çalıştım. Bu hikaye, yalnızca bir kaybın yasını değil, o yalnızlıkla başa çıkma çabasını da ele alıyor. İyi seyirler!

Eski Sahne Topluluğu, uzun bir aranın ardından tiyatroseverlerle buluşmaya hazırlanıyor. Topluluğun yeni oyunu Aslında Yoksun, içsel çatışmalarla örülü bu derin hikayeyi izleyiciye taşıyor. Yas sürecinin evrensel izlerini sahnede hissettiren bu eser, izleyicilere unutulmaz bir deneyim sunmayı vaat ediyor.

Oyunun merkezinde, kaybettiği sevdiklerinin ardından derin bir yas sürecine giren kahramanın içsel çatışmaları yer alıyor. Yalnızlığını Ergül adını verdiği bir kayıkla paylaşmaya çalışan kahraman, bu “dost” ile bir bağ kuruyor. Ergül, onun için yalnızlığın içinde bir umut, bir sırdaş, bir teselli haline geliyor. Bu dostluk, bazen bir fırtınada sığınacak liman, bazen sessiz bir yoldaş olarak kaybın ağırlığını hafifletiyor.

Simge Akovalıer’in uyarladığı bu senaryo, sahnede yas sürecinin her adımını izleyiciye ulaştırıyor. Türker Alpugan’ın ışık tasarımı ve Cem İdiz’in müzikleriyle zenginleşen atmosfer, yasın karmaşık duygularını görsel ve işitsel bir yolculuğa dönüştürüyor. Işık oyunları, sahnede kaybın derinliğini hissettirirken, müzikler karakterin içsel yolculuğunun bir yansıması olarak seyirciye ulaşıyor.

Oyunun hazırlanma sürecinde Psikolog Betim Öykü Aker’in danışmanlığından da yararlanıldı. Bu sayede yalnızlıkla başa çıkma ve kaybın üstesinden gelme süreci, sahnede gerçekçi ve içten bir şekilde hayat buluyor. Böylece Aslında Yoksun, yalnızca bir oyun değil, izleyiciyi de içine alan bir iyileşme yolculuğuna dönüşüyor.

13 Kasım 2024 Çarşamba günü saat 20.00’de Trabzon Rubenis (Varlıbaş) AVM Panki Sahne’de prömiyer yapacak olan Aslında Yoksun, hayatında kayıp yaşamış herkesi derin bir özdeşleşmeye davet ediyor. Bu etkileyici yapım, yasın evrensel doğasını, kaybedilenlerin ardından gelen o sonsuz yalnızlığı ve bu yalnızlıkla yüzleşme cesaretini izleyiciye aktarmayı amaçlıyor.